افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی میزان شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی کشور گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده افزایش شهریه بین ۱۵ تا ۲۵ درصد پیشنهاد شده است که در این شرایط هیات‌های امنا مطابق شرایطشان تصمیم گیری کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، علی آهومنش،  درباره روند تعیین تکلیف شهریه دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید گفت: تعیین تکلیف میزان شهریه با هیات امنای هر موسسه و دانشگاه است.

وی افزود: بر اساس ارائه اختیارات از سوی وزارت علوم افزایش شهریه فقط جزو اختیارات هیات امنا است. بنابراین اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیر انتفاعی در افزایش یا کاهش نرخ شهریه تاثیرگذار نیست، چون در این شرایط برخی از هیات‌های امنا در زمینه میزان شهریه نظرات متعدد را ارائه می‌دهند.

آهو منش تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده افزایش شهریه بین ۱۵ تا ۲۵ درصد پیشنهاد شده است. در این شرایط هیات‌های امنا مطابق شرایطشان تصمیم‌گیری کنند. به عبارت دیگر هر یک از هیات‌های امنا به شکل مستقل می‌توانند نسبت به افزایش میزان شهریه تعیین شده اقدام کنند.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیر انتفاعی اظهار کرد: در بین ۲۸۰ دانشگاه به نسبت ۲۸۰ هیات امنا هم فعالیت می‌کنند. هر هیات امنا هم به شکل مستقل می‌تواند نسبت به افزایش مبلغ شهریه اقدام کنند.

او درباره هزینه واحدهای عملی و نظری افزود: افزایش قیمت واحدهای عملی و نظری هم بر اساس تعرفه‌های تعیین شده انجام می‌شود. برای مثال هر یک از هیات‌های امنا می‌توانند در مقاطع مختلف و واحدهای نظری و عملی تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110394

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =