ایجاد رشته مطالعات سرطان برای دانشجویان بین‌المللی

شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران مصوب کرد برنامه درسی رشته «مطالعات سرطان» مختص دانشجویان بین الملل طراحی و به تصویب وزارت بهداشت برسد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، هفتمین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور اعضای جلسه به صورت مجازی تشکیل شد.

در این جلسه کوریکولوم (برنامه درسی) رشته «مطالعات سرطان» (New route Cancer studies) در مقطع دکتری تخصصی توسط دکتر وحید ضیایی معاون آموزشی پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح شد.

ضیایی گفت: این برنامه یکی از برنامه های مهم آموزشی برای آموزش نیروی کار در کشورهای مختلف است که دانشجویان آن، جدا از تدریس و انجام تحقیقات، با شناسایی نیازهای جامعه و حل آن در خدمت جامعه خواهند بود.

وی افزود: عنوان Cancer studies در کشور وجود ندارد به همین دلیل نیاز است که مصوبه این رشته از شورای آموزشی و وزارت بهداشت اخذ شود. کوریکولوم این رشته مختص دانشجویان بین الملل خواهد بود و دانشجویان می توانند واحدهایی به صورت پایه انتخاب کنند.

ضیایی ادامه داد: طول مدت این برنامه بین ۲-۳ سال خواهد بود. هر دانشجو به یک مشاور منتخب در زمینه های اصلی تحصیلی ارتباط داده می شود که به او به عنوان یک منتور در انجام کلیه دوره های آموزشی و یا برنامه تحقیقاتی کمک می کند. برای این منظور، هر متقاضی باید قبل از تکمیل فرم درخواست، یک استاد را به عنوان مشاور انتخاب کند.

پس از بحث و تبادل نظر با کلیات کوریکولوم موافقت و مقرر شد جهت تائیدیه نهایی به وزارت بهداشت ارسال شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =