مردم از زیبایی های شمال فقط نوار ساده دریا را دیده اند/ سند آمایش گردشگری تنظیم شود

نوروزی اعتقاد دارد که باید از ظرفیت استان‌های شمالی کشور بیشتر از گذشته جهت جذب گردشگر استفاده کنیم.

رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص دیدار نمایندگان سه استان شمالی کشور با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: ما در جلسه ای که با آقای ضرغامی داشتیم تقاضا کردیم که سند جامعی برای استان‌های شمالی تشکیل شود تا در پی آن سند آمایش گردشگری تنظیم شود.

نوروزی تاکید کرد: باید در هرکدام از شهرهای استان گلستان، مازندران و گیلان به خوبی از اشتغال،اقتصاد و رونق کسب و کار حمایت شود، زیرا با توجه به کشورهایی مثل ترکیه، مالزی، تایلند و دیگر کشورهای گردشگر پذیر که در حوزه گردشگری بسیار فعال هستند اما ما در این زمینه نتوانستیم از بضاعتمان استفاده کنیم زیرا ما صرفا به اقتصاد نفت تکیه کرده‌ایم در صورتی که گردشگری می‌تواند منشا تحولات بسیاری در کشور ما باشد.

نماینده استان گلستان در ادامه با اشاره به توجه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان‌های شمالی در ابتدای مسئولیتش تشریح کرد: آقای ضرغامی با توجه به اینکه مدتی در صدا و سیما مشغول بوده اند و از نزدیک با ظرفیت گردشگری  و مناطق بکر و طبیعی و جذاب در استان‌های شمالی آشنا هستند این جلسه را ترتیب دادند و معتقدند که اگر مناطق گردشگری خوب معرفی شود چشم هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند.

وی تاکید کرد: آقای ضرغامی معتقد است  که اگر بتوانیم دروبین‌ها را در برخی از مناطق متمرکز کنیم و زیبایی‌ها را خوب متمرکز کنیم بسیار ارزشمند است  و البته این ظرفیت در جای جای میهن عزیز ما وجود دارد و متاسفانه ما نتوانستیم از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم.       

نوروزی با اشاره به این مطلب که ما باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها بهره لازم را ببریم، اذعان کرد: شما استان‌های گیلان و مازندران و گلستان را ببینید که دارای مناطق بکر و زیبایی هستند، اما هموطنان ما هنوز آنچنان شناختی از این مناطق ندارند.

نوروزی ادامه داد: از غرب گلستان و از مناطقی چون؛ نهارخوران، زیارت، پلنگ دره، محمدآباد کتول، زرین گل، آبشار تمام خزه دنیا، کبودوال، خالد نبی و بیل گنبد همچنین  شهر تاریخی جرجان،خلیج گرگان و دیوار تاریخی ساری مشاهده کنید تا دریابید که ما آثار بسیار زیادی در سه استان شمالی داریم.

 وی ضمن بیان مطلب فوق افزود: از طرف دیگر کوه‌دشت‌ها، کوهپایه‌ها و صنایع دستی بهترین بضاعت‌ها استان‌های شمالی کشور است، اما آیا ما واقعا توانسته ایم به گونه ای فرهنگ سازی کنیم که مردم به جای سفر به خارج از کشور در داخل کشور سفر کنند و استان‌های شمالی را بهتر ببیند، زیرا اکثر گردشگران فقط نوار ساده دریا را در شمال کشور دیده اند.  

این مقام مسئول ادامه داد: مردم از وجود کوه‌های سرسبز، دریا و مناظر طبیعی بسیار زیبا در این استان‌ها بی اطلاع اند و این مقوله احتیاج به فرهنگسازی و آگاهی بخشی دارد تا هو وطنان ما اقبال بیشتری به گشت و گذار در داخل کشور نشان دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =