ضرورت نظارت بیشتر بر بازار مسکن / مشاوران املاک علت عمده آشفتگی بازار هستند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:مالکان به دنبال اجاره بهای بالا هستند و مشاوران املاک نیز به دلیل اخذ کمیسیون بالا هستند ولی این وظیفه دولت است که باید نظارت بیشتری داشته باشد.

کمال حسین پور؛ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز خصوص سخت بودن شرایط دریافت و پرداخت وام ودیعه مسکن گفت: وام ودیعه مسکن علاوه بر این رقم اقساط ماهیانه بالایی دارد از سوی دیگر این عدد کفاف ودیعه مسکن را نمیکند.

وی ادامه داد: ارتباط خوبی که وزیر محترم راه و شهرسازی با مجلس دارد سبب شده تا بتوانیم در طول این مدت کوتاه نیز جلساتی با ایشان برگزار و این موضوع نیز جزو اولویت های کمیسیون برای بررسی و رسیدگی هرچه بیشتر است.

حسین پور خاطرنشان کرد: التهاباتی که طی چند سال اخیر در بازار مسکن بوجود آمده سبب شده تا نرخ اجاره بها بدون هیچ منطقی افزایش یابد و تا زمانیکه نظارت بر این بازار وجود نداشته باشد شرایط به همین روال ادامه دار خواهد بود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مبلغ در نظر گرفته شده برای اجاره بها که برای تهران 70 میلیون و شهرستان 40 میلیون است در حد کمک جزیی است زیرا قیمت رهن یک واحد کمتر از 50 متر در مرکز شهر و یا پایین تر در تهران 4-3  برابر این عدد است و علاوه بر آن اجاره ماهیانه نیز دارد.

وی گفت: با توجه به شرایط معیشتی و درآمد مردم و چطور میتوان انتظار داشت که یک مستاجر  هم اقساط حدودا 2.5 میلیون تومانی و هم اجاره ماهیانه پرداخت کند؟

وی با تاکید بر اینکه نظارتی بر مشاوران املاک وجود ندارد یادآور شد: بیشترین دلیل آشفتگی بازار مسکن برعهده مشاوران املاک است و به همین دلیل مصوبات مجلس نیز نادیده گرفته شده است زیرا مجلس تصویب کرده بود که نرخ اجاره بها فقط 25درصد افزایش یابد در حالیکه به دلیل هدم نظارت کافی هیچ کسی این قانون را رعایت نکرد.

حسین پور عنوان کرد: مالکان به دنبال اجاره بهای بالا هستند و مشاوران املاک نیز به دلیل اخذ کمیسیون بالا هستند ولی این وظیفه دولت و وزارت راه و شهرسازی است که نظارت های خود را افزایش و بازار مسکن را سر و سامان دهد.

به گزارش ایسکانیوز؛ سقف مبلغ تسهیلات وام مسکن برای تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلان شهرها ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان تعیین شده است، نرخ سود این وام ۱۳ درصد و مدت بازپرداخت آن برای تهرانی‌ها پنج ساله و برای سایر شهرها سه ساله است یکی از شرایط دریافت ودیعه مسکن این است که متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

پایان پیام/

کد خبر: 1110477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =