نگاهی به ۳۲ تیم حاضر در فصل ۲۰۲۱-۲۲

در حالیکه تنها چند روز تا آغاز مهمترین تورنمنت باشگاهی جهان یعنی لیگ قهرمانان اروپا باقی مانده، نگاهی به ۳۲ تیم حاضر در این مسابقات انداخته ایم که در قالب هشت گروه به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، لیگ قهرمانان اروپا در حالی در تاریخ ۲۳ شهریورماه آغاز و فینال در تاریخ ۷ خرداد ۱۴۰ در استادیوم کرستوفسکی شهر سن پترزبورگ به پایان خواهد رسید که از هم اکنون می توان پیش بینی کرد که با وجود جا به جایی بزرگترین و برجسته ترین بازیکنان اروپا و جهان در فصل نقل و انتقالات شاهد دیدارهای بسیار جذاب و دیدنی خواهیم بود.

گروه A؛ منچسترسیتی، پاریسن ژرمن، لایپزیش، کلوب بروژ

این گروه یکی از جذابترین گروه ها می باشد، جایی که دو فینالیست دو دوره قبل در کنار لایپزیش جذاب که اتفاقا دو فصل قبل در نیمه نهایی مغلوب همین پاریس سن ژرمن شد و کلاب بروژ بلژیک که در دوره قبل در گروه خود سوم شد و راهی لیگ اروپا گردید، در کنار همدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

تقابل مجدد پوچتینو با پپ، رویارویی مسی با مربی سابق خود، حضور راموس، دوناروما و اشرف حکیمی در پاریس از جذابیت های این گروه به شمار می رود، باید دید آیا پاریسن ژرمن قدرت گرفته با فوق ستارهایش میتواند انتقام دو شکست نیمه نهایی فصل قبل مقابل پپ و یارانش را بگیرید یا خیر. و اینکه لایپزیشی ها پس از خروج لاگنزمن و چند تا از بازیکنانش چه نمایشی از خود بر جای خواهند گذاشت.

گروهB؛ لیورپول، اتلتیکومادرید، آث میلان، پورتو

وقتی نام آث میلان و لیورپول را در کنار هم می بینیم، اولین چیزی که در ذهنمان تداعی می شود فینال خاطره انگیز فصل ۲۰۰۵ هست که به معجزه استانبول شهرت یافته است.

قطعا تقابل دو غول اروپایی، پس از حضور مجدد روسونری پس از هفت سال، یکی از جذابترین رقابت های این دوره می باشد.

این گروه نکته تاثیر برانگیز دیگری هم برای فوتبال دوستان ایرانی دارد، حضور مهدی طارمی در حالی که در فرم ایده آلی به نظر می رسد در تیم پورتو و رقابت با سه تیم درجه یک اروپایی، حساسیت این گروه رو بالاتر هم می برد.

دو تیم اتلتیکو و پورتو فصل قبل در دور حذفی به ترتیب در مرحله ۱/۸ و ۱/۴ نهایی مقابل قهرمان اروپا یعنی چلسی قرار گرفتند و از دور رقابت ها کنار رفتند، لیورپول هم در ۱/۴ نهایی سرنوشتی مشابه داشت و در تقابل با رئال مادرید ناکام ماند.

 گروه c؛دورتموند، آژاکس، اسپورتینگ، بشیکتاش

حضور دو تیم جوان و بازیکن ساز دورتموند و آژاکس در کنار هم و همچنین بازگشت اسپورتیگ و بشیکتاش پس از ۳ سال غیبت در لیگ قهرمانان، جذابیت های این گروه را شکل می دهد.

آژاکسی ها در فصل قبل هم ناکام ماندند و حتی نتوانستند از گروه خود به دور حذفی صعود کنند ولی دورتموند با حضور ارلینگ هالند جوان و سراسر انگیزه فصل قبل توانستند تا مرحله ۱/۴ پیش برود و آنجا در تقابل با منچسترسیتی ناکام ماند.

گروه D؛ اینتر، رئال مادرید، شاختار، شریف تیراسپول

نکته جالب این گروه قرار گرفتن مجدد ۳ تیم همگروهی در گروه B فصل قبل یعنی تیم های اینتر، رئال و شاختار در کنار هم و اضافه شدن تیم شریف که اولین حضور یک تیم از کشور مولداوی یا به عبارت بهتر منطقه خودمختار ترانسنیستریان در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا است.

باید دید آیا اینتر با سیمونه اینزاگی می تواند انتقام دو شکست رفت و برگشت مقابل رئال را بگیرد و یا باز مانند فصل قبل با قرار گرفتن در جایگاه چهارم از رقابت ها خداحافظی می کند.

شاختار هم فصل قبل با قرار گرفتن در رده سوم از صعود بازماند و راهی لیگ اروپا گردید.

اما رئال مادرید با کسب رتبه اول در رقابت های گروهی تا مرحله نیمه نهایی پیش روی کرد ولی در آنجا مقابل چلسی ناکام ماند.

گروه E؛ بایرن مونیخ، بارسلونا، بنفیکا، دیناموکیف

حضور دو تیم پرطرفدار اروپا در این گروه کافیست تا تمام نگاه ها را به خود جلب کند.

در رقابت بایرن و بارسا، کاتالان ها در پی گرفتن انتقام شکست تحقیر آمیز فصل ۲۰۲۰ هستند. دو فصل قبل آنها با نتیجه ۸ بر ۲ در مرحله ۱/۴ مقابل بایرن حذف شدند حال باید دید آیا بارسلونا بدون حضور مسی در برابر بایرن ناگلزمن چه عملکردی خواهد داشت. 

دیناموکیف که فصل قبل با بارسایی ها همگروه بود و تنها دست آوردش قرار گرفتن در رده سوم جدول و ورود به لیگ اروپا بود.

بنفیکا هم پس از یک سال غیبت دوباره در لیگ قهرمانان حاضر شده است.

نکته جالب این گروه حذف هر دو تیم مدعی بارسا و بایرن به دست پاریسن ژرمن در فصل گذشته است.

گروه F؛منچستریونایتد، ویارئال، آتالانتا، یانگ بویز

می توان گفت پس از سال ها منچستریونایتد دوباره در حال اوج گرفتن در فوتبال اروپا می باشد، بازگشت رونالدو به اولدترافورد و حضور سانچو و واران، در کنار فرناندز با سرمربی گری شاگرد خلف آلکس فرگوسن، طرفداران شیاطین سرخ را بی قرار مشاهده بازی های این تیم در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا کرده است‌.

ویارئال که توانسته بود در فینال لیگ اروپا فصل گذشته در ضربات پنالتی منچستر را حذف کند باید در دیداری تکراری مقابل حریف انگلیسی خود قرار بگیرد که جذابیت های خاص خود را دارد.

همچنین نباید از کنار نام آتالانتا گذشت، تیمی که فصل قبل توانست تا مرحله ۱/۸ پیش روی کند و البته در آنجا مقابل رئال مادرید شکست خورد و حذف گردید.

یانگ بویز هم پس از دو سال غیبت توانسته مجددا به این رقابت ها گام بگذارد.

گروه G؛ سویا، وولفسبورگ، لیل، سالزبورگ

حضور سویا پر افتخارترین تیم لیگ اروپا در کنار تیم های که رقیب های قدرتمندی به نظر نمی رسند از جذابیت های این گروه کاسته است.

سویا فصل قبل توانست از مرحله گروهی صعود کند ولی در دور اول حذفی در تقابل با دورتموند شکست خورد و حدف شد.

سالزبورگ هم در دور گروهی سوم شد و راهی لیگ اروپا گردید.

آخرین حضور لیل هم به فصل ۲۰۲۰ برمی گردد که در گروه خود چهارم شد.

تیم وولفسبورگ هم پس از پنج سال توانسته مجدداً جواز حضور در این رقابت ها را به دست آورد. آنها در فصل ۲۰۱۶ توانستند تا مرحله ۱/۴ نهایی هم پیش روی کنند ولی در نهایت به دست قهرمان آن فصل یعنی رئال مادرید از دور رقابت ها کنار رفتند.

گروه H؛ چلسی، یوونتوس، زنیت، مالمو

و در نهایت گروه آخر جایی که به خاطر حضور سردار آزمون، می توان از این گروه هم به عنوان یکی از جذابترین گروه ها برای ما نام برد چرا که حضور سردار در زنیت و تقابل او با مدافع عنوان قهرمانی و همچنین بانوی پیر و دیدار دو تیم یوونتوس و چلسی، نوید تماشای بازی های بسیار جذابی را می دهد.

چلسی که با حضور توماس توخل در فصل قبل متحول گردید و توانست در نهایت قهرمان اروپا شود، در حالی پای به این رقابت ها می گذارد که تلاش می کند تا برای اولین بار به عنوان یک تیم انگلیسی دو بار پیاپی قهرمان اروپا شود.

اما باید دید یوونتوس توانسته بحران پس از خروج رونالدو را پشت سر بگذارد و پس از سال ها دوباره قهرمان اروپا شود یا خیر؟

آنها در فصل قبل در دور اول حذفی با نمایش بسیار ضعیف مقابل پورتو شکست خوردند و از دور رقابتها کنار رفتند.

زنیت هم در فصل قبل نتوانست کار خاصی انجام دهد و در مرحله گروهی با قرار گرفتن در رتبه چهارم به کار خود پایان داد.

مالمو هم که پس از شش سال دوباره پای به این رقابت ها گذاشته باید دید چه نمایش از خود مقابل این حریفان قدرتمند نشان خواهد داد.

افشین حامد غلامشاهی

کد خبر: 1110492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =