مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان کرمانشاه برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شریفانی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با حضور حجت‌الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام‌ جواد افشار نجفی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کرمانشاه، حجت‌الاسلام علی محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، حجت‌الاسلام فرهاد قبادی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه، جمعی از مدیران، اعضای هیات علمی، کارکنان و مجموعه بسیج دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در واحد کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام مرتضی جلیلی مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه تقدیر و حجت‌الاسلام امین معظمی به عنوان مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه منصوب شد.

شریفانی در این مراسم با تأکید بر جایگاه دین، گفت: خداوند متعال بزرگترین ارمغانی که برای بشر به رسم هدیه فرستاده، دین است و هیچ هدیه‌ای زیباتر، جامع‌تر و مفیدتر از آن نیست و قبل از خلقت انسان اندیشه و چارچوب زندگی بشر را در قالب دین تعیین کرد، لذا خداوند قبل از خلقت نوع بشر هادی و معلم وی را با برنامه‌ای به نام دین فرستاد تا راه را پیش روی بشر بگذارند؛  همه دین خلاصه می‌شود در قرآن و همه قرآن نیز خلاصه می‌شود در سوره حمد و ما هر روز ارتباط ویژه‌ای با خدا برقرار می‌کنیم که شاه‌بند سوره حمد نیز «اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ» که همان دین است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی سعادت را در دین دانست و خاطرنشان کرد: به تعابیر گوناگون در روایات آمده که وقتی بلا یا گرفتاری برای شما پیش آمد، مال خود را فدای جان کن و اگر بین جان و دین اتفاقی افتاد، جان را فدای دین کن. به عبارتی در دنیا بدون دین زندگی هدفمند و حیات طیبه‌ای نخواهیم داشت و اگر ما دیندار زندگی کنیم، به حیات طیبه می‌رسیم.

وی افزود: وظیفه ما در برابر دین این است که با تمام وجود به پای دین بایستیم و این دستور چهار بار در قرآن کریم آمده که دین را برپا دارید و زنده کنید که حیاتتان در دین است.

شریفانی گفت: دلیل استقامت در راه دین، اعتدال و استواری و فطری بودن آن است لکن این طبیعی است که عوامل گوناگونی باعث آسیب در دین می‌شود و آن را در معرض خطر قرار می‌دهد. دین گاهی گرفتار اختلاف، تحریف، غلو یا ضعف شناخت می‌شود لذا دین کارشناس می‌خواهد تا آسیب‌هایش را از بین ببرد.

وی افزود: روحانیون وظیفه دارند شناخت از دین پیدا کنند، قرآن را خوب بشناسند و در میان مردم به وظیفه کارشناسی خود عمل کنند، این بزرگترین موهبت الهی است که خداوند به ما عنایت کرده تا کارشناس دین باشیم و انجام وظیفه کنیم اگر قدر خودمان را بدانیم و مواظب خود باشیم.

شریفانی گفت: نهادی که در دانشگاه‌ها تعریف شده، آمده تا با زبان فطرت جوانان عزیز حرف بزند و نیاز فطری آنها که دین است را با یک زبان مناسب و معقول ارائه بدهد و این رسالت اصلی نهاد رهبری در دانشگاه است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه مسئول نهاد بازوی قوی برای مدیریت دانشگاه‌ و برادری صمیمی برای استادان و پدری دلسوز برای کارکنان و دانشجویان است، اظهار داشت: نعمتی بالاتر از خوش‌نامی در جهان نداریم حتی با وجود ثروت و قدرت و نعمت علم بزرگترین نعمت خدا نعمت مقبولیت و محبوبیت است که به بهترین بنده خودش رسول الله(ص) عنایت کرد  که حجت‌الاسلام جلیلی نیز امروز با خوشنامی از کرمانشاه می‌رود و این بالاترین نعمت است.

در این جلسه فرهاد گل‌محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز ضمن قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام جلیلی تأکید کرد: ایشان در تمام امور به دانشگاه کمک و راهنمایی کردند و با حضورشان مامنی برای پرسنل دانشگاه، دانشجویان و اعضای هیات علمی بود تا درد دل و مشکلات خود را با نهاد در میان بگذارند.

حجت‌الاسلام جلیلی مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: برگزاری برنامه‌های تفسیر استادان و دانشجویان، دوره‌های هم‌اندیشی، ضیافت اندیشه، تأسیس رستوران کاغذی، تأسیس مرکز مشاوره همراز، راه‌اندازی دفتر نهاد رهبری در سما، هماهنگی جهت راه‌اندازی مرکز غرب‌شناسی با کمک دکتر بهشتی‌نیا دبیر هم‌اندیشی استادان و نخبگان و ... از جمله اقدامات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه است.

در این جلسه حجت‌الاسلام معظمی گودرزی مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، گفت: فلسفه نهاد رهبری اسلامی سازی دانشگاه‌ها است و آن چیزی که مقام معظم رهبری و شهدا از ما قشر دانشگاهی می‌خواهند تولید علوم انسانی اسلامی بومی متناسب با فرهنگ خود ماست و این کار اصلی ما دانشگاهیان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110504

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =