اربعین یک جریان بزرگ فرهنگ ساز است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس اربعین حسینی را یک تحول بزرگ فرهنگی در عرصه زندگی بشریت خواند و گفت: بررسی ابعاد این واقعه بزرگ تاریخی در حرکت نوین جامعه اسلامی به سمت تمدن‌سازی نوین، می‌تواند یک جریان بزرگ فرهنگ‌ساز را هدایت و رهبری کند.

احسان کامرانی در مراسم دوره تشکیلاتی شهید خلیل تختی نژاد که با حضور جمعی از مسئولان بسیج و سپاه به میزبانی دانشگاه آزاد بندرعباس برگزار شد گفت: نیروی انسانی یک سرمایه اجتماعی بزرگ است و  می تواند در ایجاد تحول، نوگرایی و توسعه نقش مهمی ایفا کند و به رشد و بالندگی جامعه سرعت مضاعفی ببخشد.

وی نقش دانشجویان بسیجی را در این برهه زمانی مهم خواند و افزود: امروز اخلاق، تعهد  و تلاش باید در کنار نیروی متخصص ، کاردان و کارآمد قرار گیرد تا بتوان چرخه توسعه را تکمیل نمود و اگر امروز شاهد تحول در برخی کشورهای توسعه یافته هستیم به دلیل داشتن همین آیتم های فعال در عرصه تولید و سازندگی است.

اربعین یک جریان بزرگ فرهنگ ساز است

رئیس بسیج اساتید استان هرمزگان با اشاره به موقعیت سوق الجیشی و استراتژی خلیج فارس گفت: این منطقه به مثابه قلب دنیاست و دارای پتانسیل های فوق العاده بالایی است و اگر با استفاده از نیروی کاردان در کنار تعهد و تلاش در جهت به فعلیت رساندن این پتانسیل ها و توانمندی های بالقوه باشیم.

کامرانی اظهار امیدواری کرد برگزاری این دوره و کارگاهها بتوان در بالا بردن تخصص جمعی و فردی افراد موثر واقع شده و راه را برای بستر سازی های بیشتر در حوزه توسعه فراهم آورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، با گرامی داشت فرا رسیدن اربعین حسینی یادآور شد : همان گونه که عاشورای حسینی یک جریان بزرگ فرهنگ سازی در دنیا رقم زده امروز اربعین حسینی نیز با نشات گرفتن از تاسوعا و عاشورای حسینی توانسته در ادامه همان فرهنگ والای عاشورا حرکت های و جنبش های بزرگی را از دل خود متولد سازد.

وی یادآوری کرد؛ رسیدن به تمدن نوین اسلامی بدون گام برداشتن در این مسیر خطیر نیست گفت: بدون شک اربعین حسینی امروز به یک جریان بزرگ فرهنگ ساز مبدل شده و می رود که در کنار سایر مواهب الهی، دینی و مذهبی حرکت خود را برای رسیدن به یک جامعه بزرگ دینی و تمدن ساز  آغاز کنیم .

نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به غیبت امام عصر (عج) گفت: لازم است همه ما در زمان غیبت امام عصر(عج) با اقتدا به جانشین وی ، در مسیر منویات ولی امر مسلمین جهان قرار گیریم  و برای پاسداری از آرمان های اسلام ناب محمدی ، همواره پا از این صراط مستقیم الهی بیرون نگذاریم.

اربعین یک جریان بزرگ فرهنگ ساز است

حجت الاسلام والمسلمین موسی پولادی،  نقش بسیجیان را در در حضور و برگزاری این کارگاه های مهم دانست و بیان داشت: امروز نیروهای بسیج به عنوان عناصر پویا و فعال جامعه باید میدان دار حرکت های ارزشی و رسیدن به بالندگی و افتخار برای جامعه اسلامی باشند.

وی آرزوی امیدواری کرد بسییجیان با ایفای نقش سازنده خود در جامعه ، موجب رقم زدن برکات متعدد در توسعه و پیشرفت جامعه بیاشند.

رئیس بسیج دانشجویی استان هرمزگان نیز در این نشست  از برگزاری دومین دوره تشکیلاتی، معرفتی و مهارتی شهید خلیل تختی نژاد در استان هرمزگان خبرداد و گفت: این کارگاه با رویکرد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به مدت 5 روز  برگزار می شود.

عارف رئوفی با بیان اینکه این دوره از بیستم لغایت ۲۵ شهریورماه برگزار خواهد شد اظهارداشت: این دوره با حضور ۳۰ نفر از دانشجویان توانمند از تشکل های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر استان هرمزگان شرکت برگزار می شود.

وی بیان داشت: سبک زندگی اسلامی، اندیشه های دینی و اسلامی، اندیشه های راهبردی و نوین ، پرداختن به آموزه های مکتب امام خمینی(ره)  از سر فصل هایی هستند که توسط اساتید مدعو به آن پرداخته خواهد شد.

اربعین یک جریان بزرگ فرهنگ ساز استانتهای پیام/

کد خبر: 1110561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =