صدور 80 هزار ویزا برای کشورهای اسلامی در مراسم اربعین توسط عراق

نخست وزیر عراق گفت که برای حضور کشورهای اسلامی در مراسم اربعین امسال، دستور داده است که 80 هزار ویزا صادر شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در جریان نشست فوق‌العاده هیئت دولت گفت که این نشست به خاطر انتخابات و نزدیک بودن مراسم اربعین برگزار شده است.

کانال تلگرامی دفتر الکاظمی نوشت: «۸۰ هزار ویزا برای کشورهای اسلامی جهت حضور در مراسم اربعین تخصیص دادیم و دبیرخانه هیئت دولت را مکلف می‌کنیم که هر چه سریعتر این تصمیمات را ابلاغ کند».

الکاظمی تأکید کرد که وزارت خارجه عراق هم باید دستورات مربوط را بدهد و وزارت کشور عراق نیز اقدامات لازم را انجام دهد و روند ورود زائران را تسهیل کند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات زودهنگام عراق را ۲۹ روز دیگر برگزار خواهند کرد، گفت که برگزاری انتخابات، تنها راه حل مشکلات عراق است.

در همین ارتباط، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته گفت که «رایزنی‌ها با مقامات عراق و تلاش برای افزایش تعداد زوار اربعین حسینی (ع) برای اعزام زمینی‌ و هوایی به کربلای معلی، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، همچنان ادامه دارد.»

وی افزود: البته هموطنان عزیز می‌دانند که امسال به دلیل محدودیت‌های جدی کرونایی و ضرورت حفظ سلامت زوار، به هیچ وجه امکان پیاده روی میلیونی اربعین به داخل عراق وجود نداشته و حتی افزایش تعداد نیز با محدودیت قابل توجهی همراه است.

امیرعبداللهیان ۱۷ شهریور ماه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه عراق خواستار افزایش تعداد مجوز برای زوار اربعین شد و همتای عراقی هم گفت که موضوع را بررسی کرده و متعاقبا پاسخ خواهد داد.

گفتنی است بعد از این تماس تلفنی، الکاظمی  روز پنجشنبه ۱۸ شهریور دستور افزایش دوبرابری زائران ایرانی اربعین را صادر کرد و بدین ترتیب ۶۰ هزار زائر ایرانی با توجه به شرایط اعلام شده توسط عراق امکان حضور در زیارت اربعین را پیدا کنند. پیش از این دولت عراق با حضور ۳۰ هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین موافقت کرده بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1110570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =