منبع آگاه: احمد مسعود از افغانستان خارج نشده است

چهره نزدیک به احمد مسعود گفت: هنوز درگیری‌ها در پنجشیر ادامه دارد و دره‌های این ولایت در تصرف نیروهای محلی است و شایعه خروج مسعود از افغانستان صحت ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، قاسم محمدی یک چهره نزدیک به «احمد مسعود» گفت: در روزهای گذشته طالبان وارد پنجشیر شده و در حال حاضر 70 درصد خیابان‌ها و معابر اصلی در کنترل طالبان است اما هنوز دره‌های پنجشیر در کنترل کامل نیروهای مردمی است.

وی افزود: پس از آنکه اعضای طالبان وارد پنجشیر شدند، جنگنده‌های پاکستانی به کمک آنها آمدند و محاصره آنها شکسته شد و شب‌ها نیز بر فراز آسمان پنجشیر در حرکت هستند.

محمدی خاطرنشان کرد: به ادعای کشورهای منطقه، 40 هزار نیروی طالبان طی روزهای گذشته وارد پنجشیر شده‌اند که شمال 5 دسته هستند، یک دسته نیروهای طالبان، یک دسته حقانی، یک دسته القاعده و یک دسته داعشی‌هایی که از قومیت‌های مختلف در آن هستند.

وی ادامه داد: اکنون دیگر جنگ خارجی است و پاکستان و قطر از طالبان حمایت‌های مالی می‌کنند، امیدواریم که کشورهای منطقه و جهان این موضوع را درک کنند.

محمدی همچنین گفت: بسیاری از خانواده‌ها از ترس منازل خود را ترک کرده و منطقه را ترک کرده‌اند اما تعداد محدودی مانده‌اند.

وی همچنین درباره خروج احمد مسعود از پنجشیر نیز گفت: وی در مکانی امن حضور دارد و شایعه خروج وی از افغانستان و رفتنش به ترکیه یا کشور دیگری صحت ندارد و ارتباطش با دره پنجشیر برقرار است.

وی در خصوص وضعیت فعلی پنجشیر گفت: شب گذشته درگیری‌هایی چندساعته رخ داد اما در حال حاضر وضعیت تقریبا آرام است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1110575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      0 0
      جانم فدای تو