گروه‌های فلسطینی به لغو آتش بس با رژیم صهیونیستی تهدید کردند

برخی منابع آگاه از پیام گروه‌های فلسطینی به مصر درباره لغو تمامی توافق‌های آتش‌بس با اشغالگران رژیم صهیونیستی و کاهش مهلت لغو محاصره غزه خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، این منابع  در گفتگو با روزنامه الایام اظهار کردند: گروه‌های فلسطینی در پیامی فوری به مصر تهدید کردند با توجه به استمرار حملات علیه اسرای فلسطینی زندان‌های رژیم صهیونیستی، تمامی توافق‌های آتش‌بس با این رژیم را لغو می‌کنند.

به نوشته روزنامه الایام، مصر در پاسخ به این نامه تعهد داد در راستای توقف هر چه سریعتر اقدامات متجاوزانه اشغالگران در حق اسرای زندان‌ها، حداکثر فشار را علیه آنها اعمال کند.

رژیم صهیونیستی چهار تن از شش اسیری را که چند روز قبل موفق به فرار از زندان جلبوع شده بودند، بازداشت کرده است.

پس از فرار این شش اسیر فلسطینی، مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی اقدامات شدیدی را علیه اسرای این زندان‌ها آغاز کرده و برخی از این اسرا مورد شکنجه، آزار و اذیت، ضرب و شتم و بازرسی‌های شدید قرار گرفته و یورش و تخریب بخش‌های مختلف و سلول‌های این زندان‌ها افزایش یافتند.

روزنامه الایام در ادامه به نقل از منابع یاد شده نوشت: گروه‌های فلسطینی به مصر اعلام کردند که در اعتراض به اقدامات مجرمانه اشغالگران در حق اسرای فلسطینی، مهلت داده شده به آنها برای لغو محاصره نوار غزه از پانزدهم ماه جاری میلادی به دوازدهم این ماه کاهش می‌یابد.

این منابع پیش‌بینی کردند که پس از اتمام مهلت تعیین شده، مرزهای نوار غزه شاهد افزایش تنش‌ها خواهد بود و احتمال دارد در صورتی که اشغالگران هر یک از شش اسیر زندان جلبوع را اذیت کنند، شرایط پیچیده‌تر و بحرانی‌تر شود.

آنها افزودند: گروه‌های فلسطینی  نهایت خویشتن‌داری را در پیش گرفته‌اند تا شرایط در نوار غزه به یک تقابل قطعی که تنها با میانجیگری مصر متوقف می‌شود، ختم نشود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1110580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =