آموزش آشپزی / طرز تهیه یارمه پلو

یارمه یا بلغور گندم سرشار از ویتامین D و A است و غذای مفید برای زنان باردار است، همچنین برای افرادی که در رژیم غذایی هستند بسیار مفید است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، یارمه پلو از اون دسته غذاهایی است که بسیار مقوی بوده و در شهرهای مختلفی از جمله قم و مرکزی و لنگرود طبخ می‌شود. یارمه پلو غذایی کامل است که می‌توانید آن را خالی مصرف کنید و اگر تمایل داشتید به همراه گوشت قلقلی یا فیله مرغ نیز میل کنید.

مواد لازم:

برنج ۳ پیمانه

یارمه (بلغور گندم) ۲ پیمانه

ماش نصف پیمانه

فلفل دلمه یک عدد

سیر ۲ حبه

گوجه فرنگی ۴ عدد

پیاز ۲ عدد

زعفران به مقدار لازم

نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا یارمه و ماش را از شب قبل خیس کنید و سپس آبکش کرده داخل قابلمه جداگانه ریخته و هر کدام را بگذارید تا خوب پخته و نرم شود.

پیاز را شسته و نگینی ریز خرد کنید سپس داخل تابه کمی روغن ریخته و پیازها را با کمی زردچوبه اضافه کنید تا سبک و طلایی شود سپس سیر را رنده و اضافه کرده تا عطر سیر خارج شود سپس فلفل دلمه رنگی یا ساده را خرد کرده و اضافه می کنیم کمی که تفت خورد گوجه فرنگی ها را که از قبل با کمک غذاساز یا رنده پوره کردید را به همراه یارمه و ماش پخته شده اضافه کرده و اجازه می دهید تا آب گوجه کشیده شود و موادمون خوش رنگ شود. سپس در انتها مقداری زعفران و کمی نمک و فلفل سیاه افزوده و از روی حرارت بر میداریم.

ابتدا برنج را از چند ساعت قبل با مقداری نمک خیس کرده سپس روی حرارت گذاشته تا به جوش بیاد برنج را کمی زودتر آبکش می کنیم تا به خاطر گوجه فرنگی ها شفته نشود سپس کف قابلمه را کمی روغن ریخته و ته دیگ دلخواه را می گذاریم سپس یک لایه برنج و مقداری از مواد یارمه ریخته و خوب مخلوط کرده تا برنج و مواد یارمه تمام شود. در انتهای پخت کمی روغن روی برنج ریخته و در انتها برنج را داخل کاسه ای ریخته و با کفگیر خوب فشرده می کنیم تا بصورت قالبی دربیاید. نوش جان!

انتهای پیام/

کد خبر: 1110616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =