دستگیری دو سرکرده داعش در عراق

وزیر کشور عراق می گوید نیروهای امنیتی این کشور دو سرکرده شاخص تروریست های داعشی را به دام انداختند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، عثمان الغانمی شنبه شب با عالام این خبر در فیسبوک نوشت: یکی از این سرکردگان تروریست، معروف به « ابو إبراهیم دابق» والی خودخوانده داعش در ولایت موسوم به شمال عراق است که در اقلیم کردستان دستگیر شد.

نام دیگر سرکرده داعشی دستگیر شده ذکر نشده اما وزیر کشور عراق نوشته که او «هماهنگ کننده فرماندهان داعش» است.

هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز در بیانیه ای اعلام کرد که ابو ابراهیم دابق بعد از یک و نیم ماه تلاش میدانی و پیگرد در استان های کرکوک، نینوا، بغداد و الانبار نهایتا به دام نیروهای امنیتی افتاد.

بر اساس این بیانیه، دابق همسر یکی از زنان تروریست داعشی است که پیش تر دستگیر شد و مسئول وارد کردن سلاح و مین های انفجاری به استان اربیل و نیز مسئول آن چیزی بود که «کفالات» (تامین مالی و توزیع پول بین عناصر داعش) نامیده می شود.  

نیروهای امنیتی عراق و الحشد الشعبی در روزهای گذشته عملیات های وسیعی را علیه تروریست های داعش در نقاط مختلف این کشور آغاز کرده اند.

در یکی از تازه ترین عملیات ها، الحشد الشعبی توانسته است پنج منطقه بحران خیز استان الانبار عراق را از تروریست ها پاکسازی کند و امروز (شنبه) عملیات جدیدی را برای پاکسازی الطارمیه بغداد از وجود تروریست ها آغاز کرد.

نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی عراق همچنین برای تامین جانی زائران و پیاده روی اربعین حسینی در وضعیت آماده باش کامل به سر می برند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1110634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =