جزئیات واکسیناسیون دانشجویان غیرایرانی اعلام شد

سرپرست اداره کل اموردانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان جزئیات واکسیناسیون دانشجویان غیرایرانی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، بعد از گذشت چندین ماه با سرعت گرفتن واردات واکسن به کشور، واکسیناسیون عمومی دانشجویان نیز آغاز شده است و تمامی دانشجویان از ابتدای هفته جاری می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت، نوبت اول واکسن خود را دریافت کنند. مسئولان وعده داده‌اند به تسریع در روند واکسیناسیون دانشجویان، از آذرماه آموزش حضوری دانشجویان نیز آغاز و دانشگاه‌ها بازگشایی شوند.

در همین ارتباط، افشین آخوندزاده سرپرست اداره کل اموردانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره جزئیات واکسیناسیون دانشجویان خارجی اظهارکرد: واکسیناسیون دانشجویان غیرایرانی همانند دانشجویان ایرانی از یک قانون مشترک پیروی می‌کند و تمامی دانشجویان غیرایرانی مانند دانشجویان ایرانی واکسینه می‌شوند.

وی افزود: فعلا قرار بر این شده است واکسیناسیون دانشجویان غیرایرانی درحال تحصیل در دانشگاه‌های استان تهران، در دانشگاه تهران انجام شود و تمامی دانشجویان خارجی برای دریافت واکسن به این دانشگاه مراجعه داشته باشند. برای بقیه دانشگاه‌های کشور نیز نامه نگاری شده است که دانشجویان غیرایرانی همانند دانشجویان ایرانی واکسن خود را دریافت کنند.

آخوندزاده درباره واکسیناسیون دانشجویان غیرایرانی که درحال حاضر خارج از کشور هستند، گفت: ما در این زمینه تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و هر تصمیمی که ستاد بگیرد، از آن پیروی خواهیم کرد. اینکه این دانشجویان باید به کشور برگردند یا براساس قوانین کشور خودشان واکسینه شوند، به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بستگی دارد.

 سرپرست اداره کل اموردانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا باید تصمیم گیری کند که دانشجویان غیرایرانی که در کشور خودشان واکسن دریافت کرده‌اند، چگونه می‌توانند در دانشگاه حضور داشته باشند. اینکه کارت دریافت واکسن آن‌ها اعتبار دارد یا نه، وابسته به تصمیم نهایی ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

به گزارش ایسکانیوز، براساس آنچه که برخی دانشگاه‌ها اعلام کرده‌اند، در صورت تکمیل واکسیناسیون عمومی دانشجویان تا پایان آذرماه، امتحانات پایان ترم به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110637

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =