چرا بعد از ۱۴ روز تست کرونا دوباره مثبت می‌شود؟ / ارگان‌ها برای بازگشت به کار ملاک دیگری انتخاب کنند

شروین شکوهی از دلایل مثبت شدن تست کرونا بعد از طی کردن دوران نقاهت توضیحاتی ارائه داد.

شروین شکوهی؛ متخصص بیماری‌های عفونی و رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در پاسخ به این سوال که چرا بعد از پایان دوران ۱۴ روزه نقاهت کرونا، تست افراد مثبت می‌شود، گفت: گاهی حتی تست افراد تا سه ماه هم ممکن است مثبت باشد اما این نشان ابتلا یا ناقل بودن نیست. 

او ادامه داد: ۱۴ روز برای کسانی که با افت اکسیژن در طول ابتلا مواجه نشدند و ۲۱ روز برای کسانی که افت اکسیژن داشتند (چه بستری شده باشند و چه در منزل باشند)، برای بهبودی و ناقل نبودن کافی است. 

شکوهی عنوان کرد: دلیل مثبت شدن تست پس از بهبودی باقی ماندن ویروس‌های مرده در سیستم تنفسی است که قابلیت انتقال به فرد دیگر را ندارند. 

رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه برخی ارگان‌ها برای اجازه بازگشت به کار از فرد نتیجه تست منفی کرونا می‌خواهند، چطور می‌توان ویروس‌های باقی‌مانده را از بین برد، توضیح داد: این اتفاق هیچ راهکاری ندارد و افراد مجبور می‌شوند، بارها تست بدهند تا بلاخره منفی شود.‌ به جای این کار بهتر است ارگان‌ها و سازمان‌هایی که تست منفی را ملاک قرار داده‌اند، از افراد متخصص این حوزه مشورت بگیرند یا از کمیته کشوری کرونا استعلام کنند تا مردم مجبور نباشند بارها به مراکز درمانی مراجعه کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1110642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =