دولت مشکل کسری بودجه را حل کند / اقتصاد ما نیازمند انضباط و قانون‌مداری است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم که دولت باید در اولین فرصت فکری به حال این مشکل کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز؛ در خصوص کسری بودجه با بیان اینکه اقتصاد ما نیازمند انضباط و قانون مداری است افزود: مشکلات معیشت و اقتصادی ناشی از سوء مدیریت ها و سوء تدبیرها از یک سو و تحریم ها و مشکلات ناشی از کرونا از سوی دیگر سبب شده تا مردم حال خوبی نداشته باشند.

وی ادامه داد: ایران کشور ثروتمندی است ولی مشکلاتی که در نحوه مدیریت کشور رخ میدهند سبب بروز مشکلات اقتصادی این‌چنینی میشود ولی امیدواریم با روی کار آمدن مدیران با انگیزه، متدین، عالم و جهادی با اولویت بخشیدن به حل مشکلات اقتصادی، از تصمیمات نا بخردانه و آزمون و خطاهای بدون مبنای علمی مقابله شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات موجود در کشور تصریح کرد: بی انضباطی های پولی و مالی، تولید پول بدون پشتوانه، ناترازی در ترازنامه بانک ها، نقدینگی سرگردان، وضعیت نامعلوم بورس که در گذشته سبب سوخت سرمایه مردم شده بود، فقدان سامانه جامع برای مدیریت زنجیره، تامین تولید و مصرف در کشور و عدم حمایت از تولیدات داخلی از جمله مشکلات جدی در اقتصاد کشورمان است که باید در اسرع وقت برای حل آنها چاره‌ای اندیشیده شود.

مرحبا به کسری حدودا ۴۰۰ هزار میلیاردی بودجه اشاره کرد و افزود: انتظار داریم دولت در اولین فرصت فکری به حال این کسری بودجه کند، به ویژه رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی میتواند با تدبیر و ارائه برنامه‌ای خوب گام مثبتی در کسری این رقم بردارد.

پایان پیام/

کد خبر: 1110681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =