تشکیل کمیسیون‌های بین رشته‌ای برای رشته‌های علوم پزشکی

شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت تشکیل کمیسیون‌های بین رشته‌ای برای رشته‌های علوم پزشکی را تصویب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت مصوب کرد: همگرایی علوم و همچنین ایجاد ارتباط بیشتر علوم پایه و بالین، بستر همکاری در دانشگاه ها فراهم شود و تدابیری اندیشیده شود تا مشکلات و موانع صنفی بین متخصصین علوم پایه و بالینی موجب بروز خلل در روابط علمی بین این دو نشود.

همچنین تاکید شد که باید جهت حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم موانع ساختاری و قانونی برطرف شود. در این راستا برنامه های آموزشی باید همسو با رسالت دانشگاه های نسل سوم تدوین و بازنگری شوند.

شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت مصوب کرد که برای تقویت پاسخگویی اجتماعی در بین جامعه دانشگاهی اعم از استاد و دانشجو، ضروری است این مقوله به عنوان یک محور کلیدی در فعالیت گروه های آموزشی در نظر گرفته شده و با اعمال تغییرات و تمهیدات الزام در آیین نامه ها و قوانین داخلی دانشگاهها از جمله آیین نامه ارتقا بستر سازی الزام صورت پذیرد.

تشکیل کمیسیون های بین رشته‌ای علوم توانبخشی، علوم مراقبتی و علوم بهداشتی مورد تایید شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت قرار گرفت و مقرر شد در خصوص سایر رشته‌های باقی مانده نیز این کمیسیون ها تشکیل شود.

همچنین در شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت برنامه اعتبار بخشی دبیرخانه و فرایندهای آن مورد تایید قرار گرفته و مقرر شد برای اعتبار بخشی رشته‌ها در امسال و سال آینده برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =