راهیابی دانشجویان قرآنی دانشگاه آزاد به مرحله نیمه نهایی کشوری۱۴۰۰

گروه تواشیح دانشجویی دانشگاه آزاد یزد برای دومین سال پیاپی در بزرگترین رویداد قرآنی استانی خوش درخشید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، علی زادمهر، سرپرست گروه همخوانی و مدیحه‌سرایی «وصال» دانشگاه آزاد اسلامی یزد، در حاشیه برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: این گروه با ۱۵ سال سابقه  فعالیت حرفه ای در سطح استان، کشور و بین‌المللی توانسته رتبه‌هایی برای استان به ارمغان آورد و امسال نیز توفیق حاصل شد تا در مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه شرکت کند و خوش بدرخشد.

وی ادامه داد: امسال دومین سالی است که مسابقات زیر سایه سنگین کرونا برگزار می‌شود و این گروه قرآنی دانشجویی از دانشگاه ازاد به عنوان  نماینده استان یزد در بین گروههای مطرح بین المللی استان ، در این دوره هم همچون سال گذشته با تلاش و پشتکار شبانه روزی اعضای گروه و با توکل بر خداوند متعال و اهل بیت علیهم السلام ،راهی مرحله نیمه نهایی ۱۴۰۰ شود.

سرپرست گروه همخوانی و مدیحه‌سرایی «وصال» دانشگاه آزاد یزد بیان کرد: این گروه مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشت به نحوی که از اسفندماه سال گذشته تاکنون حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ ساعت تمرین را به صورت مجازی و در اواخر به صورت حضوری انجام داد هرچند تمرینات با ترس و اضطراب ناشی از شیوع کرونا همراه بود ولی تمرینات حضوری در اردیبهشت ماه به هر نحوی انجام شد و در این زمینه یک یا دو نفر از اعضای گروه به کرونا مبتلا شدند ولی با صحت و سلامتی بخیر گذشت و توانستیم گروه را جهت حضوری مقتدرانه آماده کنیم.

وی اظهار کرد: گروه دانشگاه آزاد اسلامی یزد با حمایت و نگاه قرآنی همیشگی مسوولان متخلق ارزشی و قرآنی این دانشگاه، تنها گروه تواشیح فعال دانشگاهی در عرصه ملی و بین‌المللی است که با حمایت شورای فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی یزد توانسته ۱۵ سال فعالیت مستمر و حرفه ای را زیر نظر اساتید بنام و مطرح بین المللی همچون شهید مهاجرالی الله استاد حاج حسن دانش ،کاظمی، مختاری و طالبی داشته باشد.

زادمهر با اشاره به اینکه حداقل هر دو سال یکبار اعضای این گروه قرآنی دانشگاهی استان چون همگی از دانشجویان نخبه دانشگاه آزاد یزد هستند تغییر می‌کند، بیان کرد: احسان صابرنیا، محمدعرفان میرجلیلی، محمدحسین نجارزاده، ابراهیم شادپور، محمد سالاری نوروزی، محمدجواد پرهیزگار به سرپرستی بنده اعضای گروه در این دوره از مسابقات را تشکیل می‌دهند. 

وی با اشاره به اینکه گروه دانشجویی وصال به دلیل حمایت‌های بی شائبه اعضای شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یزد توانسته در کنار این مسابقات، حضور چشمگیر  یابد در غیر این صورت فقط حضور در مسابقات اوقاف امکان‌پذیر نیست، گفت: جوایز مسابقات اوقاف خیلی پایین‌تر از سطح مسابقات دانشگاهی است اما حضور در این مسابقات می‌تواند آمادگی گروه ما برای مسابقات دانشگاههای آزاد و سراسری در سال جاری را فراهم کند و الحمدلله گروه تواشیح دانشگاه آزاد اسلامی یزد سال گذشته توانست از فینالیست‌هابوده و جزو ۶ گروه برتر از نگاه شورای عالی قرآن اوقاف باشد و امیدواریم امسال نیز بتوانیم نماینده خوبی در مسابقات اوقاف ملی باشیم.

مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری سازمان اوقاف و امورخیریه که از ۱۸ شهریورماه آغاز شده بود، شامگاه پنجشنبه، ۲۱ شهریورماه به‌کار خود پایان داد.

مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری سازمان اوقاف و امور خیریه که از ۱۸ شهریورماه آغاز شده بود، شامگاه پنجشنبه، ۲۱ شهریورماه به‌کار خود پایان داد. این مسابقات در روز اول ویژه گروه‌های تواشیح و رشته دعاخوانی با حضور متسابقان برگزار شد و گروه تواشیح که «وصال» دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به عنوان تنه نماینده استان در مرحله نیمه نهایی کشوری مسابقات حضور یافت. 

در پایان زادمهر از حمایتهای قابل توجه ریاست وقت دانشگاه آزاد استان و واحد یزد و شورای فرهنگی ،معصومه طباطبایی و همچنین دبیر شورای فرهنگی و معاون دانشجویی فرهنگی این دانشگاه احمد عبدالحسینی تقدیر و برای ریاست جدید دانشگاه آزاد یزد محمدرضا دهقانی اشکذری که خود از حامیان همیشگی دانشجویان و فعالان قرآنی دانشگاه هستند آرزوی سربلندی و موفقیت کرد.
حسن مختاری، علی اکبر کاظمی، محمدمهدی ملک ثابت، سیدمحمد کاظم میرجلیلی، امیر میرجلیلی در بخش آقایان و حمیده تجملیان، زهراسادات مدرسی‌زاده، مهدیه ناصرپور، زهرا محمدی و فاطمه تجملیان در بخش بانوان داوری این دوره از مسابقات را برعهده داشتند.

بدین ترتیب پرونده مسابقات چهل و چهارم در استان یزد بسته شد تا برگزیدگان استانی این مسابقات در مرحله نیمه‌نهایی که در اواخر مهرماه و اوایل آبان‌ماه برگزار می‌شود به رقابت با دیگر متسابقان از استان‌های مختلف کشور پرداخته و با حضور پرشور در مرحله نهایی ملی شرکت و درخشش یزدی‌ها را همچون گذشته در سطح کشور شاهد باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =