برنامه‌ریزی برای اجرای طرح حمایت از دانشجویان مادر در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اجرای طرح حمایت از دانشجویان مادر، گفت: ارتقای نقش مادران و برنامه ریزی برای فعالیت های فرهنگی تربیتی آنها از برنامه های این طرح است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نشست مشترک معصومه طباطبایی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی، نفیسه فیاض بخش مشاور ریاست دانشگاه در امور زنان و خانواده، عصمت سوادی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی به منظور بررسی طرح حمایت از دانشجویان مادر برگزار شد.

طباطبایی در این نشست گفت: هر کدام از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور که دارای امکانات و زیرساخت های لازم طرح حمایت از دانشجویان مادر از قبیل مهدکودک، پارکینگ، سلف یا رستوران و ... هستند، می توانند در وب سایت واحد دانشگاهی خود، توضیحات و فرم درخواست طرح مذکور را درج کنند.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: ارتقای نقش مادران، برنامه ریزی برای فعالیت های فرهنگی تربیتی مادران و نقش آفرینی آنان در تربیت نسل تراز انقلاب اسلامی از جمله برنامه های محوری طرح حمایت از دانشجویان مادر است.

وی بر ضرورت انطباق واحدهای درسی با نیازهای تربیتی خانواده و کودکان تأکید کرد و افزود: واحدهای دانشگاهی برای این دسته از دانشجویان می‌توانند با هماهنگی با معاونت های موضوعی، دروس عمومی مرتبط را به صورت انتخابی ارائه کنند. همچنین واحدهای مجری طرح می توانند دوره های کوتاه مدت کودک یاری، تربیت کودک و ... را برنامه ریزی و ارائه دهند.

در ادامه این جلسه فیاض بخش مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده گفت: طرح حامی مادران از سوی دفتر امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی برای واحدهای حامی مادر با توجه به اهمیت حمایت از مادران علاقه مند به ادامه تحصیل تهیه و در هیات رئیسه دانشگاه مصوب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110805

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =