سامانه ملی ثبت فعالیت‌های نوآورانه آموزشی اساتید علوم پزشکی ایجاد شد

سامانه ملی فعالیت‌های نوآورانه آموزشی برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی راه اندازی شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، سامانه جدید ثبت فعالیت‌های نوآورانه آموزشی اعضای هیئت علمی دانشگاها و دانشکده های علوم پزشکی کشور راه اندازی شد.

اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور از این پس می گ‌توانند درخواست‌های دانش‌پژوهی، دانش‌پژوهانه و طرح‌های نوآورانه آموزشی را جهت بهره‌مندی از امتیازات مربوطه (مندرج در بند دانش‌پژوهی آئین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی) در این سامانه ثبت کنند.

سامانه ملی فعالیت‌های نوآورانه آموزشی به منظور هدایت، ارزیابی و مدیریت پروپوزال‌های نوآورانه آموزشی (اعطای گرنت آموزشی)، امتیازدهی دانش پژوهی و مدیریت مشاوره در این موارد ترتیب داده شده است، در دو بخش دانشگاهی و کشوری پیش بینی شده است.

از اهداف فرعی این سامانه می توان به ذخیره، آرشیو، انتشار و به اشتراک گذاری فرایندهای نوآورانه آموزشی ارزشیابی شده در سطح دانشگاهی و ملی و قابلیت جستجو و بازیافت فرایندهای نوآورانه آموزشی دانشگاهی و کشوری اشاره کرد.

همچنین شناسایی و تسهیل دسترسی به سرمایه های انسانی در حوزه آموزش پزشکی در سطح دانشگاهی و ملی و آرشیو فرایندهای برگزیده جشنواره های کشوری شهید مطهری از دیگر اهداف این سامانه است که در مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی وزارت بهداشت راه‌اندازی شده است.

بر اساس بند ۶ ماده ۲ آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه ها فعالیت های دانش پژوهی آموزشی دارای امتیاز برای ارتقای اعضای هیئت علمی علوم پزشکی هستند.

فعالیتی به عنوان دانش پژوهی آموزشی محسوب می‌شود که مرتبط با حوزه آموزش یکی از رده‌های فراگیران علوم پزشکی یا اعضای هیئت علمی باشد، در عمل به اقدامی برای بهبود کیفیت آموزش منجر شده باشد، در زمان داوری در حال اجرا باشد و به اندازه کافی در آموزش دانشگاه استقرار پیدا کرده باشد.

همچنین فرآیند باید دارای معیارهای شش گانه از جمله اهداف مشخص، آماده سازی کافی، استفاده از روش های مناسب، ارائه نتایج مهم، معرفی موثر برنامه و برخورد نقادانه باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =