امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری و دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری و دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با حضور مسئولین منعقد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، با هدف توسعه همکاری های مشترک در زمینه فعالیت‌های پژوهشی، فناوری و آموزشی و استفاده بهینه از امکانات و خدمات آزمایشگاهی در حوزه دامپزشکی همچنین به منظور بهره گیری بهینه از پتانسیل های تخصصی استادان و دانشجویان این رشته، برگزاری دوره‌های آموزشی - ترویجی مشترک برای تمام ذی‌نفعان و نیز استفاده از بانک های اطلاعاتی طرفین، تفاهم نامه همکاری دوجانبه ای بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری منعقد شد.

در این نشست، ابراهیم رحیمی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، با معرفی امکانات و پتانسیل های موجود در رشته دامپزشکی در فضای دانشگاه، گفت: گروه دامپزشکی این واحد دانشگاهی، با در اختیار داشتن اساتید مجرب با توانمندی های علمی و تخصصی بسیار بالا، توانسته است بر اساس ارزیابی سامانه علم سنجی، در بین کلیه دانشگاه های آزاد اسلامی کشور، رتبه اول را بدست آورد و تعداد بسیاری از سرآمدان علمی دانشگاه، از استادان گروه دامپزشکی این واحد هستند.

رحیمی افزود: به دلیل سرآمد بودن دانشجویان و استادان این گروه، در سه سال اخیر دام تاپ های ملی توسط این واحد دانشگاهی برگزار شده که ضمن استقبال ملی از این رخداد علمی، برگزاری آن، منجر به تبدیل ایده های ارایه شده به محصول شده و زمینه جذب دانشجویان به فضای کسب و کار را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه امکانات موجود آزمایشگاهی این واحد بسیار تخصصی است و استادان و دانشجویان در فضای آزمایشگاهی تا کنون اقدام به تولید بسیاری از کیت های تشخیصی کرده اند، بیان کرد: در همین راستا، دانشگاه در شرف راه اندازی آزمایشگاه همکار است که ایجاد آن می تواند با توجه به استادان متخصص در این حوزه، زمینه ارتقاء پژوهش های علمی و سنجش آزمایشگاهی با دقت و سرعت بالا را فراهم کند.

مدیر کل دامپزشکی استان نیز با اشاره به اینکه بیماری‌های نوپدید در حوزه دام از جمله مخاطراتی است که اطراف کشورمان را احاطه کرده و از طریق واردات دام زنده یا کالاهای خوراکی می‌تواند وارد کشور شود، افزود: این دستگاه از برگزاری فعالیت های مشترک با دانشگاه درحوزه دام استقبال می کند.

محمد اسدی همچنین با اشاره به بازخورد موثر برگزاری دام تاپ در سطح ملی، که توسط دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تا کنون برگزاری شده، ضمن اظهار خوشحالی از انعقاد این تفاهم نامه و تاکید بر انجام فعالیت های علمی و پژوهشی مشترک، خواستار برگزاری دوره های آموزشی علمی و حرفه ای با همکاری دانشگاه شد.

در این نشست معاونین و مدیران دو دستگاه نیز ضمن بیان چالش ها، پیشنهادات خود را در زمینه بهبود فعالیت های پژوهشی، فناوری، آزماشگاهی و آموزشی، مطرح کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110854

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =