اوکراین در پی خرید ۲۴ فروند پهپاد از ترکیه

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد کشورش قصد دارد ۲۴ فروند پهپاد از ترکیه خریداری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل‌خبرگزاری ایسکانیوز، دولت اوکراین اعلام کرده قصد دارد ۲۴ فروند پهپاد «بیرق‌دار» از ترکیه خریداری کند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، «والری زالوزنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد کشورش قصد دارد پهپاد بیرق‌دار TB2 از ترکیه خریداری کند.

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین گفت: «ما همچنین قصد داریم چنین پهپادهایی را در برنامه تولیدات داخلی خود لحاظ کنیم».

این مقام اوکراینی در ادامه گفت، فقط خریداری این پهپادها کافی نیست و ارتش کشورش باید نحوه استفاده موثر از آن‌ها را به‌خوبی فرا گیرد.

در حال حاضر، ارتش اوکراین دوازده فروند پهپاد بیرق‌دار در اختیار دارد که در مأموریت‌های نیروی دریایی و هوایی این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نیروهای مسلح اوکراین اولین بار در سال ۲۰۱۹، ۶ فروند پهپاد بیرق‌دار TB2 و سه ایستگاه کنترل زمینی از ترکیه خریداری کردند.

این نوع از پهپادهای ترکیه از سال ۲۰۱۴ تولید می‌شوند و در حال حاضر از سوی چند کشور دیگر از جمله قطر و جمهوری آذربایجان خریداری شده‌اند.

اوایل ماه جاری، وزیر دفاع عراق گفت که بغداد هواپیماهای بدون سرنشین، بالگردهای رزمی و سامانه‌های متحرک جنگال (جنگ الکترونیکی) ساخت ترکیه خریداری می‌کند.

«جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع عراق گفت که این کشور قصد دارد پهپادهای  «بیرقدار»، ۱۲ فروند بالگرد«تی-129» و شش سامانه جنگی الکترونیکی سیار« کورال» از ترکیه  خریداری کند.

وی هفته گذشته در نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی در استانبول شرکت کرد و با مقام‌های ارشد دفاع ترکیه دیدارهایی داشت.

ین پهپاد برای ماموریت‌های تاکتیکی شناسایی و نظارت ساخته شده همچنین می‌تواند مهمات را حمل کرده و با تعیین کننده هدف لیزری حملات خود را انجام دهد.

گفته می‌شود هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه سامانه‌های موشکی «پانتسیر» ساخت روسیه در سوریه ، لیبی و قره باغ را منهدم کرده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1110855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =