آموزش شیرینی پزی / طرز تهیه نان پنجره ای خانگی

شیرینی نان پنجره ای جزء دسته شیرینی های بدون فر نیز می باشد و همینطور به شیرینی های رو گازی معروف هستند.

به گزارش گروه اجتماعی یکتا پرس، روش پخت شیرینی پنجره ای بسیار ساده است و می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید. این شیرینی نخستین بار در نروژ پخته شد. شیرینی پنجره‌ای هنوز هم در برخی قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها پخت می‌شود. به دلیل مواد خاصی که در تهیه این شیرینی به کار می‌رود، هنگام پخت، عطر خوبی در همه جا به وجود می آید.

مواد لازم:

آرد    ۱ پیمانه
شیر    ۱ پیمانه
نشاسته نصف پیمانه
تخم مرغ   ۳ عدد
وانیل    نصف قاشق چایخوری
پودر قند    نصف پیمانه
گلاب   ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

برای تهیه این شیرینی ابتدا نشاسته را به همراه شیر و گلاب داخل یک کاسه مناسب بریزید و خوب مخلوط کنیدتا کاملا یکدست شوند، سپس تخم مرغ ها را یک به یک به کاسه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

در مرحله ی بعدی وانیل را هم اضافه کنید تا بوی زهم تخم مرغ ها را بگیرد. سپس آرد را کم کم اضافه  کنیدو با قاشق مواد را مخلوط کنید تا مایه شیرینی شکل بگیرد. برای اینکه مایه شیرینی یکدست شود آنرا از صافی رد کنید تا گلوله ای در آن باقی نماند.بهتر است قبل از اضافه کردن آرد به دیگر مواد،آن را  دو تا سه مرتبه الک کنید، با این کار زمانی که بخواهید آرد را ترکیب کنید، به راحتی مخلوط می شود و گلوله گلوله نمی شود. پس از اینکه مایه شیرینی آماده شد، یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید.

سپس به اندازه ای روغن داخل آن بریزید که شیرینی ها هنگام سرخ شدن شناور باشند. قالب مخصوص شیرینی پنجره ای را ۱۰ ثانیه در روغن داغ قرار دهید تا داغ شود سپس تا لبه قالب در مایه شیرینی فرو کنید.

مجددا قالب را داخل روغن قرار دهید و کم کم تکان  دهید تا شیرینی از قالب خارج شود. به همین ترتیب شیرینی ها را در روغن سرخ کنید. شیرینی ها را پس از سرخ کردن روی دستمال حوله ای قرار دهید تا روغن اضافی شان گرفته شود.

از آنجایی که نشاسته موجود در مایه شیرینی ته نشین می شود، در حین سرخ کردن شیرینی باید مایه شیرینی را هر چند دقیقه یک بار هم بزنید. پس از اینکه شیرینی ها کمی خنک شدند آنها را در پودر قند با یک قاشق چای‌خوری هل آسیاب شده بغلتانید و در ظرف مورد نظر بچینید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =