احتمالا شاهد پیک ششم‌ کرونا هم خواهیم بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: به احتمال بسیار بالا شاهد پیک‌ ششم کرونا خواهیم بود. شدت پیک‌ششم کرونا به میزان جهش این ویروس وابسته است و قابل پیش بینی نیست.

سید محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز استان مرکزی گفت: باتوجه به اینکه در انتظار راه اندازی خط تولید انبوه واکسن «کوو ایران برکت» هستیم، تعداد دوزهای موجود از این واکسن در کشور بسیار محدود است.

وی افزود: با این وجود ما با رایزنی هایی که انجام داده‌ایم، توانستیم ۵۰۰۰ دوز از این واکسن را صرفا برای دوز دومی ها در استان مرکزی دریافت کنیم. افرادی که نوبت دوز دوم واکسن برکت آنها فرا رسیده است، از فردا میتوانند جهت دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون، مراجعه کنند.

جمالیان با اشاره به کاهش محدودیت‌های کرونایی و عدم توجه کافی به پروتکل های بهداشتی در کشور، گفت: به احتمال بسیار بالا شاهد پیک‌ ششم کرونا خواهیم بود. شدت پیک‌ششم کرونا به میزان جهش این ویروس وابسته است و قابل پیش بینی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک اظهار کرد: شدت پیک های جدید معمولا از پیک های گذشته بیشتر است، لذا لازم است سرعت واکسیناسیون افزایش یابد تا از شدت پیک ششم کرونا بکاهد.

وی در پایان گفت: شش ماه از دریافت واکسن توسط کادر درمان میگذرد؛ لذا به «دوز یادآوری» احتیاج خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =