ایجاد پویش مهرماه ماندگار با هدف کمک به بازماندگان از تحصیل

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران جنوب گفت: پویش ماندگار مهر برای اولین توسط بسیج دانشجویی این واحد ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، هر ساله با نزدیک شدن به مهرماه یعنی آغاز سال تحصیلی، گروه‌های جهادی -دانشجویی و مردمی به کمک دانش آموزان بی‌بضاعت و خانواده‌های آنها می‌آیند. این کمک‌ها با این هدف است که آنها از تحصیل باز نمانده و بتوانند مانند سایر دانش آموزان سر کلاس درس حاضر شوند.

در این ارتباط حمید رضا میری در گفت‌وگو با ایسکانیوز از ایجاد پویش «مهرماه ماندگار» توسط بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران جنوب خبر داد و گفت: این پویش در دو محور فعالیت‌های فرهنگی و جهادی ایجاد شده است. 

وی ادامه داد: اصل 30 قانونی اساسی می‌گوید که حکومت وظیفه دارد تا شرایط و لوازم تحصیل رایگان دانش آموزان را فراهم کند؛ اما در این باره بر اساس آمار رسمی حدود 210 هزار کودک و بر اساس آمار غیر رسمی حدود 2 میلیون نفر بازمانده از تحصیل در کشور داریم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران جنوب با بیان اینکه پویش «مهرماه ماندگار» برای اولین سال راه اندازی شده است، گفت: در بُعد فرهنگی بسیج دانشجویی به عنوان حلقه میانی عمل کرده است و نیاز اولیه‌های را شناسای کرده و در محور جهادی در حال فعالیت هستند.

وی درباره اهداف اصلی پویش «مهرماه ماندگار» عنوان کرد: خرید لوازم تحصیل مانند لوازم التحریر و رفع موانع تحصل دانش آموزان نیازمند، هدف اصلی فعالیت این پویش است.

میری اضافه کرد: در بخش مردمی و جهادی این پویش، شروع به جمع آوری کمک کردیم و توانستیم نزدیک به ۲۰۰ دانش آموز را را آماده حضور در مدرسه کنیم.

این دانشجوی دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران جنوب با اشاره به اینکه شورای سیاست گذاری برای پویش «مهرماه ماندگار» ایجاد شده است، گفت: این شورا شامل رئیس، معاون فرهنگی، بسیج دانشجویی و مسئول حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب است.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده بخش هنری-فرهنگی پویش «مهرماه ماندگار» نیز آغاز به فعالیت می‌کند، گفت: در محور هنری با برگزاری جشنواره نویسندگی داستان کوتاه با موضوع «کودکان کم بضاعت» با محوریت «امیدآفرینی» قصد داریم نسبت به این موضوع ذائقه سازی در جامعه انجام دهیم. 

به گفته میری، کارگاه‌های توانمندسازی برای کودکان بی‌بضاعت برگزار می‌شود و بعد از آن خروجی این کارگاره‌ها به صورت داستان انتشار خواهد یافت. البته اگر خروجی به تعداد مناسب و محتوای با کیفیت برسد مجموعه داستانی چاپ می‌شود.

این فعال دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: اگر این مجموعه داستانی محتوای مناسب داشته باشد، از رسانه‌ها و مرکز چاپ و نشر دانشگاه آزاد اسلامی برای چاپ این داستان‌ها کمک می‌خواهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =