وزیر کشور دلایل انتخاب استاندار جدید سیستان و بلوچستان را شفاف بیان کند

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه در نامه‌ای از وزیر کشور، خواستار شد تا دلایل خود برای انتخاب استاندار جدید سیستان و بلوچستان را بیان کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی در نامه‌ای به احمد وحیدی وزیر کشور، نکاتی را درباره استاندار جدید سیستان و بلوچستان بیان کردند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: در جلسه هیئت دولت سیزدهم مورخ روز یکشنبه ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۰، تصمیم به دادن رای اعتماد برای انتصاب آقای مدرس خیابانی به سمت استانداری سیستان و بلوچستان رقم خورد. تصمیمی بحث برانگیز که برخلاف سیاست‌ها و شعارهای اعلامی دولت بنظر می‌رسد.

در این نامه مطرح شد: انتشار فیش حقوق نجومی ۱۱۷ میلیونی ایشان در تیر ماه امسال، نام ایشان را در لیست نجومی بگیران دولت قبل قرار می‌دهد. مقام معظم رهبری ضمن فرمایشاتی که در باب حقوق‌های نجومی که در سال ۹۵ در جلساتی با حضور اعضای هیات دولت بیان کردند، مبارزه با بحث فساد و برقراری عدالت در سطح جامعه را ضروری خواندند. رئیس جمهور نیز در سخنانی خود در مناظرات انتخاب ۱۴۰۰ با تاکید بر بحث عدالت اجتماعی، یکی از برنامه‌های خود را برقراری عدالت، مبارزه با فساد مالی و حقوق‌های نجومی خواندند.


دانشجویان در این نامه بیان کردند: انتصاب مجدد مدیران نجومی بگیر در چنین سمت‌هایی نقض آشکار فرامین رهبری و خلاف شعارهای دولت در مبارزه با فساد تلقی می‌شود. بعلاوه انتصاب شخصی که نتوانست اعتماد نمایندگان مردم را جلب کند به سِمَتی که اهمیتش کم از وزارت نیست و سطح محرومیتش چنین اسفناک است، پیام رویکرد تحولی در دولت سیزدهم را به مردم مخابره نمی‌کند. وزیر کشور باید در ارتباط با انتخاب شخصیتی اثرگذار، برای سمت استانداری استان سیستان و بلوچستان که یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین مناطق کشور به شمار می‌رود، حساسیت بسیار بیشتری به خرج می‌دادند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: انتخاب استاندار برای استان سیستان و بلوچستان، فراتر از مواردی که بیان شد باید باتوجه به داشتن توانایی در زمینه اداره و مدیریت درست این استان، شناخت کافی از مشکلات مردم منطقه، توان کافی برای ایجاد تحول و روحیه جهادی در فرد انتخابی رغم می‌خورد که اکنون این موارد برای ما در استاندار انتخابی شما قابل مشاهده نیست. همچنین دولتی مردمی است و می‌تواند داعیه نگاه به مردم را داشته باشد که در تمام تصمیماتش خواست مردم و توجه به اقناع کامل مردم متجلی باشد. در این تصمیم نه تنها خواست مردم دیده نشده است، که این با مخالفت مجمع نمایندگان سیستان با این انتصاب به چشم می‌خورد، بلکه اقناعی هم در مورد دلایل انتخاب وی به اطلاع افکار عمومی نرسیده است.

در بخش پایانی این نامه خاطرنشان شده است: لذا آقای وحیدی، به عنوان وزیر کشور دولت داعیه‌دار فسادستیزی و مردمی بودن، از شما تقاضا داریم باتوجه به مطالبه عمومی و درخواست انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علامه طباطبایی دلایل حضور آقای مدرس خیابانی در یکی از مهم‌ترین سمت‌های کشور را شفاف و صادقانه بیان کنید و دلایل انتخاب ایشان را مطرح نمایید. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در همین جا آمادگی خود را برای برگزاری جلسه‌ای با حضور جنابعالی و یا نماینده شما جهت پاسخ به سوالات و ابهامات موجود اعلام می‌دارد و از شما دعوت می‌شود با قبول حضور در این جلسه پاسخگوی حداقل خواست به حق مردم باشید. مردمی بودن باید در عمل نشان داده شود نه در شعارها.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =