رونمایی از دانش فنی استحصال اکسید تیتانیم به روش هیدرو پیرو متالورژی در دانشگاه آزاد اسلامی کرج

پروژه دانش فنی استحصال اکسید تیتانیم به روش هیدرو پیرو متالورژی در مرکز تحقیقات مهندسی مواد پیشرفته دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج انجام شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، حامد ثابت معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت: به همت مرکز تحقیقات مهندسی مواد پیشرفته از دانش فنی استحصال اکسید تیتانیم به روش هیدرو پیرو متالورژی در واحد کرج رونمایی شد.

وی افزود: مهمترین کاربرد تیتان خاصیت رنگدانگی آن است، این ماده غیرسمی و غیر حساسیت زا بوده و به عنوان پایه رنگهای سفید در تولید رنگهای تزئینی، رنگهای براق صنعتی، رنگهای دریایی و..  استفاده می شود، همچنین از  خاصیت رنگدانگی آن در تولید کرمهای ضد آفتاب، خمیر دندان، تولید کاغذ، پلاستیک، پارچه و منسوجات (سفید رنگ) استفاده می شود. اصول استحصال تیتان از سنگ معدن ایلمنیت بصورت هیدرومتالورژی( حل در اسید و رسوب) است.

 ثابت اظهار داشت: در روش ارائه شده فعلی استحصال تیتان از ایلمنیت با روش هیدرو پیرومتالورژی انجام شده است. برای این منظور بعد از تولید اکسید تیتانیم دی هیدراته شده عملیات حرارت دهی در محدوده 800-1000 درجه سانتی گراد در کوره مخصوص انجام و اکسید تیتانیم بی آب حاصل شده است. از مزایای تولید این روش می توان به افزایش سرعت عملیات تولید و خلوص بالاتر پودر تولید اشاره کرد.

 وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانش فنی تولید محصول فوق تدوین شده و مرکز تحقیقات مهندسی مواد پیشرفته آماده تولید محصول در مقیاس انبوه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =