۲۰ مداح خارجی برای شرکت در اجلاس پیرغلامان به ایران می‌آیند

هجدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی عصر امروز در محوطه مسجد کبود تبریز با حضور 20 میهمان خارجی در تبریز آغاز بکار کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ایسکانیوز، پس از دو سال از برگزاری هفدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی، هجدهمین دوره آن،  امروز ۲۳ شهریور در محوطه مسجد کبود تبریز آغاز بکار کرد.

به گفته رئیس هجدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در اجلاس امسال ۲۰ مهمان خارجی از کشورهای هند  پاکستان، آلمان، عراق، ترکیه، آذربایجان، غنا، آرژانتین، ترکیه و کنیا حضور دارند.

محمدمهدی رحمتی افزود: هجدهمین اجلاس پذیرای ۱۸۰ مهمان داخلی از استان های مختلف است و آنچه که در این اجلاس رخ داد انتخاب پیرغلامان با وفاق کامل همه نهادهای متولی در این حوزه است که اجلاسیه های،قبلی کمرنگ تر بود.

وی گفت: امسال نیز در کنار نمایندگانی از سازمان تبلیغات اسلامی، کانون مداحان کشور، هیأت رزمندگان اسلام، بسیج مداحان، مجمع شعرای آیینی کشور، بنیاد دعبل خزاعی و... این مراسم را باشکوه برگزار می‌کنند.

رحمتی اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که در این اجلاس مورد توجه قرار گرفته، برگزاری مجالس روضه‌های خانگی است تا همانگونه که این روضه‌ها در سخت‌ترین شرایط در دوران رضاخان تداوم داشت در شرایط کرونایی متناسب با شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

وی اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی شکل‌گیری اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی زنده نگه‌داشتن آیین‌ها و مناسک عاشورایی است که خطه آذربایجان و تبریز نقش ویژه در آن داشته است.

انتهای پیام

کد خبر: 1111063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =