ثروتمندان ۲۵ برابر بیشتر از قشر محروم از یارانه پنهان بهره می‌برند

نایب رییس فراکسیون انقلاب اسلامی از بررسی طرح های مربوط به اصلاح نظام یارانه ای کشور در این فراکسیون خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، محمدرضا میرتاج الدینی در توضیح جلسه امروز فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: این جلسه جهت بررسی طرح های مربوط به اصلاح نظام یارانه ای کشور برگزار شد که که در آینده جلسه ای دیگر با حضور مسئولان مربوطه خواهد بود.

وی توضیح داد: نظام یارانه ای کشور نیازمند اصلاح است، هم اکنون در حوزه حامل های انرژی ۸۳ میلیارد دلار یارانه وجود دارد در سال ۹۸ سهم یارانه های هیدروکربنی مرتبط با فرآورده های اصلی نفت ۳۱ درصد و گاز و سایر فرآورده ها ۵۲ درصد بوده، بخش عظیمی از یارانه های هیدروکربنی مربوط به نیروگاه های برق است.

میرتاج الدینی اضافه‌ کرد: اگر مجموع یارانه ۸۳ میلیارد دلار را با تسعیر دلار ۱۱ هزار تومانی حساب کنیم، برای هر فرد ایرانی یک هزار دلار یارانه پنهان اختصاص پیدا می کند که بر اساس محاسبه با قیمت روز دلار ۲۵ میلیون تومان و براساس دلار نرخ دولتی ۱۱ میلیون تومان می شود. در واقع برای هر فرد در طول یک ماه از ۹۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان یارانه پنهان داده می شود اما این یارانه برای هر فرد ایرانی به طور مساوی استفاده می شود. بر اساس نظر کارشناسان، افراد ثروتمند ۲۵ برابر بیشتر از قشر محروم از یارانه مذکور بهره می برند در حالی که قشر مستضعف به یارانه احتیاج بیشتری دارد.

نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در پایان گفت: البته اعتقاد برخی نمایندگان این است که در گذشته هدفمندی یارانه ها موفق بوده که این روند متوقف شده لذا باید همه این موارد مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر: 1111066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =