اتحادیه اروپا: چاره‌ای جز تعامل با طالبان نداریم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز طی سخنانی در استراسبورگ اعلام کرد: چاره‌ای جز تعامل با طالبان نداریم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از یورونیوز، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز سه شنبه طی سخنانی در استراسبورگ مقر پارلمان اروپا اعلام کرد که این نهاد چاره‌ای جز گفتگو با حاکمان جدید افغانستان ندارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اعلام این خبر یادآور شد که بروکسل تلاش می‌کند تا با دولت‌های عضو هماهنگی‌هایی را برای حضور دیپلماتیک در کابل به عمل آورد.

جوزف بورل در ادامه اضافه کرد: بحران افغانستان تمام نشده است و ما برای داشتن هرگونه فرصت تاثیرگذاری بر رویدادها گزینه دیگری جز تعامل با طالبان نداریم.

وی پیشتر در مصاحبه با روزنامه «لوموند» فرانسه اعلام کرده بود که تحولات اخیر در افغانستان ضعف اروپا را بار دیگر نشان داد.

بورل در این مصاحبه گفته بود: به‌دنبال تحولات افغانستان باید راهبرد جدید سیاسی و حتی فرهنگی تعیین شده و اروپایی‌ها نیز از جهانی که در آن زندگی می‌کنند، آگاه باشند. ما از ایده جهان آرام با تجارت و ادغام اقتصادی زیر نظر آمریکا حمایت کردیم. ولی به‌ویژه پس از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، تهدیدات جدیدی به وجود آمد. امپراتوری‌های قدیمی در چین، روسیه و ترکیه براساس حقایق تاریخی احیاء و حتی دوباره کشف شدند. یک پرتغالی و یک لتونیایی در خصوص تهدید روسیه یا مسئله مهاجرت هم عقیده نیستند. باید تفاوت‌ها و اختلافات میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا را از بین برد و یک راه‌برد جدید ایجاد کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1111088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =