آموزش آشپزی / طرز تهیه واویشکا شوید

واویشکا شوید هم با پلو و هم با نان سرو می‌شود و می‌توانید با هر نوع مخلفاتی آن را آماده کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، واویشکا شوید یک غذای اقتصادی و فوری و کم‌هزینه است که خیلی سریع آماده می‌شود و برای روزهایی که زمان کافی برای تهیه غذا ندارید بسیار مناسب است. واویشکا شوید یک خوراک خوشمزه و راحت است که مناسب روزهای گرم تابستان است که زیاد حوصله برای آشپزی یا وایستادن پای گاز را ندارید پس اگر دوست دارید یک غذای سریع درست کنید این غذا را امتحان کنید.

مواد لازم:

سینه مرغ یک عدد

پیاز ۲ عدد

سیر ۳ حبه

شوید خشک یا تازه ۳ قاشق غذاخوری

تخم مرغ به تعداد نفرات

لیموترش یک عدد

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا ۲ عدد پیاز متوسط را نگینی ریز خرد کنید و داخل یک تابه یا قابلمه کمی روغن ریخته و پیازها را کمی تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شود در ادامه سیرها را نیز پوره کنید و به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید. این خوراک با عطر سیر خوشمزه‌تر می‌شود.

سینه مرغ را بدون استخوان کنید می‌توانید از فیله مرغ نیز استفاده کنید سپس به اندازه دلخواه برش بزنید و به همراه پیاز و سیر تفت دهید و به آن ادویه و کمی نمک اضافه کنید تا زمانی تفت دهید تا مرغ‌ها خوب سرخ شوند.

در ادامه یک پیمانه آب جوش به قابلمه اضافه کنید و بگذارید تا مرغ‌ها با حرارت کم پخته و نرم شوند. وقتی مرغ پخته شد و آب اضافی آن تبخیر شد نوبت اضافه کردن شوید است. شوید تازه یا خشک را اضافه کنید و هم بزنید.

وقتی خورشت کم کم غلیظ شد نوبت اضافه کردن تخم مرغ است. شما بسته به تعداد نفرات که برای هر نفر باید یک تخم مرغ در نظر بگیرید. تخم مرغ را داخل قابلمه شکسته و درب را بگذارید تا تخم مرغ خودش را کمی بگیرد، می‌توانید هم بزنید و یا درسته باقی‌بماند، سپس در انتها کمی آب لیموترش تازه روی آن ریخته و به همراه پلو سرو کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =