عبور تولید برق نیروگاه بوشهر از ۵۰ میلیارد کیلووات

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر با تمام ظرفیت در مدار تولید قرار دارد گفت: تولید برق از این نیروگاه هسته‌ای در ۱۵ روز گذشته از ۵۰ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، محمد اسلامی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران از وارد مدار بودن نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و اظهار داشت: این نیروگاه با ظرفیت تولید یک‌هزار مگاوات در مدار تولید قرار دارد و نقش مهمی در تأمین بخشی از برق شبکه سراسری دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی در بوشهر تصریح کرد: در ساخت این نیروگاه‌های هسته‌ای به سبب مشکلات مالی تاخیر شده ولی عملیات ساختمانی در حال اجرا است و تلاش می‌شود براساس زمان‌بندی تکمیل شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از تاخیر 22 ماهه در ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه‌های هسته‌ای بوشهر خبر داد و بیان کرد: واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر به سبب برخی مشکلات مالی با تاخیر 22 ماهه مواجه هستند که خارج از کنترل سازمان انرژی اتمی است.

اسلامی اضافه کرد: با هماهنگی‌ها و تمهیدات اتخاذ شده تلاش می‌شود منابع مالی واحدهای دوم و سوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر تأمین و زمینه تسریع اجرا آن فراهم تا از تاخیر بیشتر آن جلوگیری شود.

وی هدف‌گذاری سازمان انرژی اتمی ایران برای تولید برق هسته‌ای را 8 هزار مگاوات دانست و خاطر نشان کرد: اکنون ظرفیت تولید برق هسته‌ای در کشور از نیروگاه اتمی بوشهر یک‌هزار مگاوات است که بر اساس برنامه‌ریزی باید میزان تولید برق نیروگاه هسته‌ای در کشور به 8 هزار مگاوات افزایش یابد.

معاون رئیس جمهور، انرژی هسته‌ای را به‌عنوان انرژی پاک شناخته و یکی از نیازهای مبرم و فوری حال و آینده کشور دانست و بیان کرد: اکنون واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر با تمام ظرفیت در مدار قرار دارد و تولید برق آن در 15 روز گذشته از 50 میلیارد کیلو وات ساعت عبور کرده است.

اسلامی با بیان اینکه تیم مدیریتی، کارشناسی و کارکنان نیروگاه بوشهر از نیروهای کیفی، متعهد و برخوردار از دانش بالا و خبرگی لازم هستند گفت: کارشناسان و متخصصان ایرانی از واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر بسیار آبرومندانه و متعهدانه بهره‌برداری می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =