افزایش جذب دانشجویان خارجی و درآمدهای غیرشهریه‌ای از مهم‌ترین برنامه‌های واحد قزوین است

جلسه هماهنگی مدیران اجرایی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین با حضور سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان در سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی واحد قزوین برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ اصغر کشت‌کار، سرپرست دانشگاه، ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع) و فرارسیدن ایام اربعین امام حسین (ع) در سخنانی توجه به رفع مشکلات و نیازهای استادان، کارکنان و دانشجویان را از مهم ترین مولفه‌های مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی استان برشمرد و گفت: با توجه به بازدید دکتر علاءالدین بروجردی، معاون بین الملل و جذب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی از واحد قزوین و مشاهده توانمندی‌ها، امکانات و زیرساخت‌های بسیار مناسب این واحد و با توجه به رایزنی‌های انجام شده، مقرر شد تا ظرفیت جذب این دانشجویان افزایش یابد.

وی افزود: هم چنین با توجه به صدور پذیرش برای 721 دانشجوی جدید غیرایرانی، انتظار می رود تعداد دانشجویان خارجی واحد قزوین در نیم سال اول تحصیلی 1400 به 1000 دانشجو افزایش یابد. و با توجه به ظرفیت های واحدهای استان در جذب دانشجویان خارجی، درخواست اختصاص ظرفیت برای واحدهای تاکستان، بویین زهرا و مرکز شال در قالب 130 رشته- مقطع به معاونت امور بین الملل و جذب دانشجویان غیرایرانی را به سازمان مرکزی ارائه کرده ایم و امیدواریم برای نیم سال دوم تحصیلی 1400، زمینه جذب دانشجویان غیر ایرانی نیز برای دیگر واحدهای استان فراهم شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌های ما در این دانشگاه، راه‌اندازی 3 دانشکده مهارتی در 130 رشته با ظرفیت پذیرش 3 هزار دانشجو است و خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، مجوزهای لازم برای تحقق این موضوع کسب شد و امیدواریم از ترم های آینده بتوانیم شاهد تحقق این برنامه باشیم.

کشت کار تاکید کرد: مطمئنا با تحقق این برنامه ها، افزایش بیشتر سطح علمی، درآمد و اثرگذاری دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین را در سطح استان، کشور و منطقه شاهد خواهیم بود؛ چرا که این دانشگاه از گذشته به عنوان یکی از پرافتخارترین دانشگاه های استان و کشور مطرح بوده و تبدیل شدن به عنوان قدرتمندترین دانشگاه ایران از مهم ترین اهداف ما می باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در ادامه، توجه به طرح های درآمدزایی غیرشهریه ای را از دیگر برنامه های این دانشگاه دانست و یادآور شد: از همه استادان و کارکنان درخواست می کنم تا با ارائه ی طرح های خود در جهت درآمدزایی به دانشگاه یاری برسانند و بنده به همه مدیران دانشگاه تاکید کرده ام که همه شرایط و حمایت لازم را در این راستا خواهند داشت.

وی تصریح کرد: مطمئنا با هم دلی و مشارکت جمعی بیشتر می توان کارهای بزرگی انجام داد و در این خصوص باید استعدادها و توانمندی‌ها به خوبی شناسایی شده و به کار گرفته شود.

کشت کار در پایان افزود: راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون کووید 19، برگزاری اردوهای جهادی، همایش عظیم عید سعید غدیر خم و پخت و توزیع غذای نذری و ارسال کمک‌های مومنانه در مدت کوتاه و به صورت بسیار منظم و گسترده، نشان از جایگاه این دانشگاه به عنوان یکی از قدرتمندترین دانشگاه های کشور است.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد محبی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین، ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع) و فرارسیدن ایام اربعین امام حسین (ع) در سخنانی، تعالی دانشگاه در همه زمینه ها به خصوص در حوزه فرهنگی را از دغدغه‌های دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه دانست و گفت: با هم فکری، مشارکت جمعی و با استفاده از تجربه و مهارت لازم در پرتو مدیریت صحیح می توان از بحران‌های مختلف عبور کرد و خدا را شاکریم که این دانشگاه با حضور دکتر کشت کار، زحمات مدیران قبلی و وجود سرمایه‌های ارزشمند در کنار یکدیگر در این شرایط سخت و خاص به خوبی مدیریت شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تلاش کرده در جهت حل مشکلات استان و کشور گام بردارد و در راستای تحقق چشم انداز تمدن نوین اسلامی در منطقه حرکت‌های بسیار خوبی داشته است.

حجت الاسلام محبی یادآور شد: رابطه صحیح علم و دین از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی بوده و هست و اگر این ارتباط به خوبی شکل نگیرد، کشور با مشکل مواجه می‌شود.

وی حل مشکلات معیشتی استادان و کارکنان را از دغدغه‌های مدیران در دانشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: بنده از نزدیک شاهد هستم که مدیران دانشگاه برای رفع مشکلات معیشتی استادان و کارکنان تلاش‌های فراوانی می‌کنند که جا دارد از زحمات دکتر کشت کار و همه مدیران دانشگاه تقدیر و تشکر کنم.

حجت الاسلام محبی در پایان به حضور دانشجویان در دانشگاه اشاره کرد و گفت: این عزیزان در نزد ما امانت هستند و باید امانت دار خوبی برای خانواده‌های آنان باشیم و در این راه باید تلاش و همت فراوانی صورت گیرد تا شرمنده‌ی خانواده‌های دانشجویان نشویم.

در این جلسه دکتر علی شاه حسینی، رییس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، دکتر رضا شعبان‌نژاد، رییس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه جنوب و غرب استان، دکتر رعنا رضایی سپاسی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، دکتر اسماعیل زینالی، معاون توسعه و مدیریت منابع، دکتر محمد دوسرانیان مقدم، معاون آموزش تحصیلات تکمیلی، دکتر علی اکبر طارمی، معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر اسماعیل مهدی زاده، معاون پژوهش و فن آوری و دکتر وحید بیگدلی راد، مدیرکل امور بین الملل واحد قزوین، در پنل‌های جداگانه، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته و هم چنین برنامه‌های حوزه‌های خود را در سال تحصیلی پیش رو ارائه کردند.

در پایان تعدادی از اعضای هیات علمی و کارکنان واحدهای استان به بیان نظرات، پیشنهادات، دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند که دکتر کشت کار، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد قزوین، ضمن پاسخ به آنها، قول پیگیری و رفع موارد مطرح شده را داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =