نتایج آزمون‌های ارزیابی دندانپزشکی و داروسازی اعلام شد

نتایج پانزدهمین دوره آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور و بیست و یکمین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور اعلام شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، پانزدهمین دوره آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور و بیست و یکمین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور ۲۱ مرداد برگزار شده اند.

داوطلبان پانزدهمین آزمون ملی، دانش آموختگان خارج از کشور در رشته دندانپزشکی عمومی بودند که پس از تشکیل پرونده در مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز به شرکت در آزمون ملی بودند.

آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور در دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران و به روش الکترونیک برگزار شد.

نتایج این آزمون در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل مشاهده است و پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون (نظری) لازم است برای شرکت در مرحله دوم آزمون (عملی) از چهارشنبه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ به سایت پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران مراجعه کنند.

همچنین بیست و یکمین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور پنجشنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

این آزمون برای دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور که پیش از این نسبت به تشکیل پرونده در مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کرده اند برگزار شده است.

بیست و یکمین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور در سالن های آزمون الکترونیک دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران و به روش الکترونیک برگزار شد.

نتایج این دوره از آزمون در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل مشاهده است.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت، حد نصاب های قبولی ۶۰ درصد و ۵۰ درصد نمره کل آزمون که معادل نمرات ۹۰ و ۷۵ (از ۱۵۰ نمره قابل کسب) هستند، در این دوره با ۵ نمره ارفاق به ترتیب به نمرات ۸۵ و ۷۰ کاهش داده شده اند.

بنابراین حائزان نمرات ۸۵ به بالا و ۷۰ تا ۸۴ باید برای ادامه مراحل ارزشیابی مدرک تحصیلی خود باید به سامانه اینترنتی edd.behdasht.gov.ir و اطمینان از کامل بودن پرونده خود مراجعه کرده و در صورت نقص در مدارک ارسالی، از طریق همان سامانه نسبت به رفع نقص اقدام کنند.

متقاضیان باید به صورت حضوری به میز خدمت مرکز خدمات آموزشی (مستقر در طبقه همکف ساختمان ستاد مرکزی وزارت بهداشت) مراجعه و برگه پذیرش برای دانشگاه محل گذراندن واحدهای تکمیلی را دریافت کنند.

از این دوره، سپردن تعهد محضری برای تمام پذیرفته شدگان الزامی شده است. بنابراین داوطلبان پس از مراجعه به میز خدمت، ابتدا باید فرم تعهد محضری را دریافت و در یکی از دفاتر اسناد رسمی، نسبت به سپردن تعهد اقدام و پس از ارائه تعهدنامه به متصدی میز خدمت، برگه پذیرش دانشگاه خود را دریافت کنند.

افرادی که دارای نقص پرونده هستند، ابتدا مدارک خود را کامل کرده و سپس برای مرحله بعد اقدام کنند و پیش از کامل کردن مدارک، از مراجعه حضوری خودداری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =