حریف هایمان را نمی شناختیم/ استرس کرونا فشار زیادی را بر ورزشکاران تحمیل کرد

صادق بیگدلی با حضور در برنامه «صبح پارسی» ناگفته هایی را از شرایط مسابقات پارالمپیک مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ برنامه صبحگاهی «صبح پارسی» که از دو شنبه تا جمعه هر هفته ساعت 9 صبح بر روی آنتن شبکه جام جم می رود، با موضوع رقابت و انواع مثبت و منفی آن بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم هایی از جمله ورزش صبحگاهی، میز فرهنگی، اخبار ویژه، بدون مرز و نماهنگ هایی با موضوع انگیزشی و با تصاویری از طبیعت، امیر محمد زند و آلاء خامه یار با صادق بیگدلی کاپیتان تیم والیبال نشسته مسابقات پارالمپیک به گفت و گو نشستند. 

بیگدلی گفت: در مسابقات پارالمپیک علاوه بر تمرینات سنگینی که ورزشکاران باید انجام می دادند، استرس داشتیم که به کرونا مبتلا نشویم. هرروز تست می دادیم و اگر مبتلا می شدیم باید دهکده را ترک می کردیم و این یعنی از دست دادن مسابقات پارالمپیک و تلاش های چندین ساله ورزشکاران. شکر خدا حالا همه ورزشکاران واکسینه شده اند و در این مدت هم کسی کرونا نگرفت.

وی تصریح کرد: یکی از بهترین راه های شناخت حریف در مسابقات، برگزاری مسابقات دوستانه است. ما در دو سال اخیر مسابقه دوستانه نداشتیم و حریف های خودمان را نمی شناختیم و این ضربه بزرگی به تیم های ورزشی می زد و استرسشان را دو چندان می کرد چون تیم باید حریف خود را بروز بشناسد. 

کاپیتان تیم والیبال نشسته بیان کرد: من ورزش را از دوران ابتدایی شروع کردم و از همان زمان به والیبال علاقه داشتم. از دوران دبیرستان با جهت دهی یکی از معلم هایم به صورت جدی به سمت والیبال نشسته سوق یافتم و توانستم در این رشته موفق شوم. از سال ۸۳ در پارالمپیک آتن حضور یافتم و اولین مدالم را کسب کردم. تا کنون نیز در ۵ دوره پارالمپیک بوده ام که برایم یک رکورد است.

بیگدلی ادامه داد: فدراسیون و کمیته پارالمپیک همه تلاششان را می کنند تا توجه خوبی به رشته والیبال نشسته داشته باشند اما حقیقت این است که یک قهرمان 8 سال طلایی عمرش را برای دوره قهرمانی می گذارد و برای مدال آوری تلاش می کند اما بعد از این دوره به حال خود رها می شود.

وی افزود: تیم والیبال نشسته ۹ دوره تجربه حضور در پارالمپیک را دارد که رکورد جهانی محسوب می شود و در همه دوره ها نیز خوش درخشیده است. همدلی بین اعضای تیم اینگونه است که ما برای خودمان مسابقه نمیدهیم بلکه سعی میکنیم رفاقتمان را طوری نشان دهیم که برای دوست و مربیمان بازی کنیم تا همدیگر را خوشحال کنیم. بارها در مسابقات لحظات خوشی و ناخوشی برای اعضای تیم پیش آمده و هرکس به زعم خودش سعی کرده در حال هم تیمی اش شریک باشد و برای آن قدمی بردارد.

کاپیتان تیم والیبال نشسته اظهار داشت: بازی آلمان خیلی برای تیم سخت بود چون همیشه عادت داشتیم فینال را با بوسنی بازی داشته باشیم اما بوسنی به واسطه باختی که تجربه کرد در مرحله نیمه نهایی به مصاف ما آمد و ممکن بود با باخت مقابل بوسنی حتی برنز را از دست بدهیم. فینال ما مقابل روسیه بود که تیم بسیار قوی هستند و این روزها عالی کار می کنند اما سه بر یک آن ها را بردیم.

بیگدلی همچنین عنوان کرد: مهم ترین حریف هرکس غرور و منیت خودش است، انسان باید غرورش را بشکند تا بتواند حریف را جدی بگیرد و آن را شکست دهد.

این ورزشکار مدال آور پارالمپیک گفت: اینکه معلولیت محدودیت نیست را در پارالمپیک می توان به خوبی مشاهده کرد. بسیاری از افراد خودشان نمی دانند که می توانند در این رشته ها فعال شوند و به مقامات خوبی برسند. شاید یک جرقه کوچک بتواند افراد را به سمت مسیر جدیدی ببرد. اگر کسی از من مشورت بگیرد اولین کاری که می کنم این است که زمان می گذارم تا به افراد درباره رشته ها و شرایط توضیح دهم تا درست راهنمایی شوند و بتوانند مسیر درست زندگیشان را خودشان انتخاب کند. توانسته ام از این حیث چندتا از ورزشکاران را به مسیر درست بفرستم.

کد خبر: 1111188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =