آمار تکان دهنده از آمار فوتی ها در آمریکا در شبانه روز گذشته

در حالی که شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده از ابتدای همه‌گیری، کرونا در آمریکا جان یک نفر از هر 500 فرد را گرفته، این کشور تنها در شبانه‌روز گذشته هزار و 934 قربانی جدید را گزارش کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» امروز چهارشنبه گزارش داد ایالات متحده به مرحله شوم دیگری در دوره همه‌گیری مرگبار کرونا رسیده که طبق آن، از هر ۵۰۰ آمریکایی، یک نفر جان خود را بر اثر این بیماری از ابتدای شیوع از دست داده است.

بر اساس این گزارش طبق آمار دانشگاه آمریکایی «جانز هاپکینز»، تا سه‌شنبه شب، ۶۶۳ هزار و ۹۱۳ نفر در ایالات متحده آمریکا بر اثر این بیماری جان باخته‌اند. طبق آمار اداره سرشماری ایالات متحده، جمعیت آمریکا تا آوریل ۲۰۲۰، ۳۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بوده است.

بنابر آمار پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers که به طور معمول از آمار دانشگاه جانز هاپکینز بیشتر است، در شبانه‌روز گذشته هزار و ۹۳۴ نفر دیگر به جمع فوتی‌های کرونا در آمریکا افزوده شدند تا آمار کلی آن به ۶۸۲ هزار و ۳۴۱ قربانی برسد. همچنین بر اساس این آمار، در شبانه‌روز گذشته در آمریکا، ۱۴۲ هزار و ۵۹ مورد ابتلای جدید ثبت شده که آمار کل مبتلایان را به ۴۲ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۲۰۵ نفر می‌رساند. 

طبق گزارش سی‌ان‌ان، این تلفات هشداردهنده در حالی رخ می‌دهد که بیمارستان‌های ایالات متحده در تلاش برای رسیدگی به حجم بالای بیماران است و کودکان بیشتری با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند. 

بر اساس داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، این کشور بیش از ۳۰ درصد افزایش متوسط موارد ابتلای روزانه و تقریبا سه برابر متوسط مرگ و میر روزانه را طی ماه گذشته گزارش کرده است و در حالی که تنها ۵۴ درصد جمعیت آمریکا به طور کامل واکسینه شده‌اند، میزان افرادی که روزانه واکسیناسیون را آغاز می‌کنند طی ماه گذشته کاهش یافته است. 

«آنتونی فائوچی» ویروس‌شناس برجسته آمریکایی و مشاور پزشکی کاخ سفید اخیراً در مصاحبه با وبگاه خبری «آکسیوس» گفت نرخ ابتلا به کرونا در میان آمریکایی‌ها ده برابر رقم لازم برای پایان دادن به همه‌گیری ویروس کرونا است. او گفت که این روند تا زمان واکسیناسیون تعداد بیشتری از افراد ادامه خواهد یافت. 

وی در این خصوص گفت: «آخرین مرحله سرکوب ویروس است. در حال حاضر، ما هنوز در حالت همه‌گیری هستیم، زیرا روزانه ۱۶۰ هزار نفر مبتلای جدید داریم. در این وضعیت حتی نمی‌توان گفت که کنترل اعمال‌شده روی ویروس از لحاظ مطلوبیت متوسط بوده است. این بدان معناست که کرونا (همچنان) یک تهدید برای سلامت عمومی است.»

فائوچی افزود: «در کشوری با اندازه (جمعیت) ما، شما نمی‌توانید در حال رفت و آمد باشید و روزانه ۱۰۰ هزار ابتلا داشته باشید. قبل از اینکه بتوانید احساس راحتی کنید، باید آن را به زیر ۱۰ هزار نفر برسانید.»

با وجود همه سروصداها در خصوص گونه جدید «مو» که به نظر می‌رسد می‌تواند از برخی خواص محافظتی واکسن‌های مجاز و ابتلاهای قبلی فرار کند، نوع دلتاست که همچنان در ایالات متحده و سراسر جهان به جولان خود ادامه می‌دهد.

فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا پیش از این به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و رکود نرخ واکسیناسیون در بخش‌هایی از ایالات متحده می‌تواند ۱۰۰ هزار مرگ جدید را تا ماه دسامبر رقم بزند.

در حالی که آمریکا هنوز بر سویه دلتا فائق نیامده، منابع خبری گزارش داده‌اند سویه مو در ۴۹ ایالت آمریکا مشاهده شده است.

طبق گزارش «نیوزویک» ایالت نبرسکا تنها ایالت موجود در ایالات متحده است که هنوز در آن بیمار مبتلا به سویه مو کرونا یافت نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =