هواشناسی ایران / کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: از روز جمعه شاهد کاهش نسبی دما و بارش پراکنده در نوار شمالی کشور خواهیم بود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی با بیان این‌که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امشب و فردا پنجشنبه افزایش ابر و بارش پراکنده برای برخی نقاط استان مازندران پیش‌بینی می‌شود گفت: روز جمعه با تقویت جریانات شمالی بر روی دریای خزر ،ابرناکی، بارش باران و وزش باد در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان رخ می‌دهد.

او ادامه داد: همچنین روز شنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان شاهد بارش باران و وزش باد هستیم و در استان خراسان شمالی نیز این وضعیت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه بارش پراکنده در استان‌های مازندران ،گلستان و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت گفت: با گذر امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در روزهای جمعه ،شنبه و یکشنبه برای برخی نقاط آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: همچنین برای روزهای جمعه و شنبه کاهش نسبی دما برای نوار شمالی کشور رخ خواهد داد و دریای خزر نیز از روز جمعه بعدازظهر تا یکشنبه مواج است.

رفیعی همچنین درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا  صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود .بیشترین دمای تهران به ۳۴ درجه و کمترین آن به ۲۳ درجه می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1111269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =