اعلام وضعیت فوق العاده در تمام استان‌های جنوبی یمن

همزمان با تشدید تظاهرات مردمی و شعله‌ور شدن درگیری‌های مسلحانه در جنوب یمن، رئیس شورای انتقالی جنوب (تحت حمایت امارات) در تمام استان‌های جنوبی این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) که از حمایت امارات عربی متحده برخوردار است، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در استان‌های جنوبی یمن به‌ویژه عدن وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «المشهد الیمنی»، «عیدروس الزبیدی» رئیس شورای انتقالی ضمن اعلام حالت فوق‌العاده در تمام استان‌های جنوبی، از نیروهای امنیتی عدن خواست با افرادی که آن‌ها را نفوذی خوانده، مماشات نکنند.

همزمان با تشدید اعتراضات مردمی در جنوب یمن، الزبیدی به تمام نیروهای شورای انتقالی دستور داد که در عالی‌ترین سطح آماده‌باش قرار بگیرند.

المشهد الیمنی همچنین در گزارشی دیگر  خبر داد که تظاهرات‌کنندگان مقر شورای انتقالی جنوب در ناحیه «کریتر» استان عدن را به آتش کشیده‌اند.

همزمان با این گزارش، پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم» نیز به نقل از خبرنگار خود در یمن گزارش داد که درگیری‌های مسلحانه میان نیروی‌های شورای انتقالی جنوب و تظاهرات‌کنندگان شعله‌ور شده است.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، در ناحیه «مکلا» در استان حضرموت یمن نیز یک نفر به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شده و چهار تن دیگر مجروح شده‌اند.

استان‌های تحت اشغال شورای انتقالی جنوب و دولت مستعفی یمن چند روزی است که صحنه اعتراضات شدید مردمی علیه ناکارآمدی و اوضاع بد معیشتی و قطعی‌های طولانی مدت برق است.

دامنه تظاهرات در استان‌های جنوبی یمن علیه ائتلاف سعودی و دولت منصور هادی افزایش یافته است به‌نحوی که شب گذشته، ساکنان شهر «لودر» در استان «ابین» و شهر «تریم» در استان «حضرموت» برای سومین روز به خیابان‌ها آمدند و خواستار خروج نیروهای ائتلاف سعودی، دولت هادی و گروه «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب-همسو با امارات) از یمن شدند.

مردم به نبود خدمات دولتی و کاهش ارزش ریال یمن اعتراض دارند. شهر ساحلی «المکلا» در استان حضرموت نیز برای پنجمین روز شاهد اعتراضات مردمی بود و شهر شرایط فوق العاده امنیتی به خود گرفته و تاکنون ده‌ها نفر دستگیر شده‌اند.

مردم شهرهای «خور مکسر»، «المعلا»، «کریتر» و «المنصوره» در عدن نیز در اعتراض به عدم برآورده شدن خواسته‌هایشان بپا خواسته و در روزهای گذشته دست به اعتراض زده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1111271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =