رتبه‌ بندی معلمان در مجلس بازنگری می شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: لایحه رتبه‌ بندی معلمان به منظور جلوگیری از توقف و اجرای آن در ۱۴۰۰ از سوی مجلسی‌ها بازنگری می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، لایحه رتبه بندی معلمان که در چند سال اخیر بسیار پر سر و صدا بود متاسفانه به دلیل تامین بودجه در بهارستان متوقف شده است.

محمد وحیدی در این باره اظهار کرد: با پیشنهاد هیئت رئیسه مجلس و هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، قرار است لایحه رتبه‌ بندی معلمان بار دیگر به این کمیسیون بیاید.

بیشتر بخوانید:

لایحه رتبه بندی معلمان در کمیسیون آموزش مجلس بررسی شد

وی گفت: با توجه به انتقادات وارده از سوی نمایندگان مبنی بر اینکه جلو بارگذاری قانون گرفته شده و لایحه رتبه‌بندی متوقف شده است، خواهان این بودیم که این لایحه با اعمال نظر اعضای کمیسیون و هیئت رئیسه مجلس، لایحه به صحن آمده و روند اجرای آن تسریع شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: در حقیقت این تصمیم‌گیری به منظور خروج از توقف لایحه و صورت می‌گیرد، به عبارت بهتر هدف از بازنگری آن است که امکان اجرای لایحه در ۱۴۰۰ و اعمال رتبه‌ بندی معلمان اتفاق بیفتد.

وحیدی با تاکید بر اینکه بودجه مشخص جداگانه‌ای در ردیف بود جه ۱۴۰۰ برای لایحه رتبه‌بندی دیده نشده است، افزود: در بودجه امسال اعتبار ۶۱ هزار میلیارد تومانی برای ۱۸ سرفصل که رتبه‌بندی یکی از این موارد است، اختصاص داده شده است.

وی تاکید کرد: به این ترتیب قرار است میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن در سال جاری از مجموع اعتبار یاد شده تعیین و توقف ایجاد شده در مسیر اجرای لایحه برطرف شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به برخی ابهامات درباره کاهش یا تغییر میزان فوق‌العاده ویژه فرهنگیان، گفت: در اعمال فوق‌العاده فرهنگیان میزان واریزی‌ها کاهش نیافته بلکه بر اساس مصوبه ابلاغ شده به صورت پلکانی و تابعی از سنوات و طبقات شغلی به معلمان اختصاص می‌یابد.

وحیدی ادامه داد: به این ترتیب میزان پرداختی فوق‌العاده ویژه فرهنگیان به تناسب سنوات و طبقات شغلی فرهنگیان به آنان تعلق می‌گیرد.

وی در پاسخ به برخی شنیده‌ها درباره زمان واریز فوق‌العاده ویژه فرهنگیان، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه زمان پرداخت فوق‌العاده معلمان را همزمان با حقوق شهریور ماه آنان اعلام کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • معلم IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      0 0
      رتبه بندی معلمان جزء حقوق مسلم فرهنگیان است طبق قانون باید به میزان ۸۰ درصد هیئت علمی دانشگاه ها بگیردد به معلمان همتراز اختصاص یابد حالا ما فحاشی بکنیم وشما خبرهای ضد ونقیض برای عصبانی کردن معلمان به هیچوجه کار راردرست نمیکند قانون مجلس وسازمان برنامه و بودجه جناح چپ وراست هم باید به دنبال دور زدن معلمان نباشند چون معلم جامعه ایی را هوشیار میکند میشود خودش نفهم باسد