افغانستان؛ موضوع اصلی نشست روسیه با همتایانش

رئیس‌جمهوری روسیه و دیگر رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری شانگهای طی امروز و فردا مسائل مهم امنیتی از جمله تأثیر وضعیت کنونی افغانستان بر اوضاع منطقه را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری «تاس»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در دو نشست سران بین‌المللی ـ نشست رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری شانگهای که امروز و فردا (پنج‌شنبه و جمعه) در شهر دوشنبه، پایتخت جمهوری تاجیکستان (که در سال جاری ریاست دوره‌ای در هر دو سازمان را به‌عهده دارد) برگزار می‌شوند، به‌صورت کنفرانس ویدئویی شرکت می‌کند.

همان‌طور که انتظار می‌رود، در نشست رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی مشکلات مهم در عرصه امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای، به‌خصوص روند اوضاع کنونی در افغانستان و تأثیر آن بر امنیت این کشورها در مرکز توجه قرار دارد.

رهبران کشورهای عضو همچنین برخی مسائل مربوط به همکاری‌ها در چارچوب پیمان امنیت جمعی و بودجه سال 2022 این سازمان را نیز مورد بررسی قرار خواهند داد.

وضعیت افغانستان همچنین یکی از موضوعات اصلی در بیستمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای است. این نشست امروز (پنج‌شنبه) آغاز به کار می‌کند و فردا (جمعه) نیز به کار خود ادامه خواهد داد.

طبق اطلاعات کرملین، در آستانه برگزاری این دو نشست منطقه‌ای، ولادیمیر پوتین و "قاسم ـ ژومارت توکایف" رئیس‌جمهوری قزاقستان روز گذشته (چهارشنبه) در جریان مذاکراتی تلفنی در خصوص مسائل مربوط به افغانستان و مسائل پیرامون آن تبادل نظر کردند. رهبران روسیه و قزاقستان برخی موضوعات مهم در دستورکار دوجانبه، از جمله همکاری در زمینه مبارزه با اپیدمی ویروس کرونا را نیز مورد بررسی قرار دادند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1111307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =