دوره‌های آموزشی و مسابقات اپلیکیشن و داستان تعاملی در مدارس سما برگزاری شد

 مدیر تعالی تربیتی معاونت آموزش های عمومی و مهارتی از برگزاری دوره‌های آموزشی تولید نرم‌افزار و داستان‌های تعاملی ویژه معلمان و دانش آموزان مدارس سازمان سما خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، فیروزه جوانشیر درباره دوره‌های آموزشی تولید اپلیکیشن و داستان تعاملی ویژه معلمان و دانش آموزان مدارس سما، گفت: این دوره آموزشی که با همکاری معاونت فرهنگی و تربیت بدنی سما و سازمان فضای مجازی سراج، از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بود، با هدف شناسایی، استعدادیابی و توانمندسازی دانش آموزان در حوزه اپلیکیشن برنامه‌ریزی شده بود که مردادماه به پایان رسید.

وی ادامه داد: حدود ۲ هزار نفر از معلمان و بیش از ۵ هزار نفر از دانش آموزان مدارس سما در این دوره آموزشی شرکت کرده‌اند که پس از اتمام این دوره، شرکت کنندگان مهارت تولید اپلیکیشن و داستان‌های تعاملی در حوزه نرم‌افزارهای موبایلی را کسب کرده اند.

مدیر تعالی تربیتی با تاکید بر اینکه معلمان با گذراندن این دوره آموزشی قادر به آموزش مهارت مذکور به دانش آموزان خواهند بود، تصریح کرد: آموزگاران هنر، ادبیات، فناوری و کار آفرینی در مدارس سما پس از این دوره می توانند دانش آموزان را در زمینه ایده پردازی و ساخت نرم‌افزارهای دیجیتال آموزش و راهنمایی نمایند و آنها را ترغیب به ساخت و عملی کردن ایده های خود نمایند.

جوانشیر در خاتمه گفت: پس از پایان دوره های آموزشی مذکور، اولین دوره مسابقات ماراتن رقابتی تولید اپلیکیشن و داستان تعاملی در مقطع ابتدایی (دوره دوم ) و متوسطه اول و دوم با موضوعات فرهنگی در مرداد ماه برگزار شد.

وی هدف از این جشنواره آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با تکنولوژی های روز وپرورش، تقویت روحیه مطالعه، تفکر، تحقق، ابتکار، خلاقیت، پرورش و هدایت استعدادهای فرهنگی و هنری وتلاش در جهت تحقق فضاهای آموزشی ایده آل ذهنی دانش آموزان وایجاد انگیزه درقالب رقابت سالم وتبدیل نقش دانش آموز ازمصرف کننده به تولید کننده برشمرد.

این مسابقات با حضور بیش از ۴ هزار نفر از دانش آموزان سمایی در مرحله کشوری برگزار شد و نفرات برگزیده این مسابقات پس از پایان داوری به شرح زیر اعلام شد:

نفرات برتردانش آموزی ( داستان تعاملی )
رتبه     نام ونام خانوادگی     استان     شهر
۱     مهرناز دهقانی     یزد     یزد
۲     مبینا معینی     خراسان رضوی     تربت حیدریه
۳     سام نویدی     گیلان     بندرانزلی
۳     امیرعلی نوروزی زنجان     گیلان     بندرانزلی
 
نفرات برتردانش آموزی ( اپلیکیشن )
رتبه     نام ونام خانوادگی     استان     شهر
۱     پانیذ سودبخش     گیلان     بندرانزلی
۲     اشرف صمدی     مازندران     بابل
۳     زهراشاکری     مازندران     بابل

انتهای پیام/

کد خبر: 1111335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =