طب سنتی / روغن کرچک چه خواصی دارد؟

روغن کرچک دارای چندین نوع کاربرد دارویی صنعتی و دارویی است روغن کرچک یک روغن گیاهی چند منظوره است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، روغن کرچک یک داروی طبیعی باستانی است که به دلیل فواید باورنکردنی و طعم نامطبوع خود شناخته شده است. روغن کرچک از دانه‌های گیاه Ricinus communis استخراج می‌شود. در مصر باستان روغن کرچک برای تحریک زایمان به زنان باردار داده می‌شد. همچنین اعتقاد بر این است که به عنوان درمانی برای تحریک چشم مورد استفاده قرار گرفته است.

روغن کرچک یک روغن گیاهی چند منظوره است که مردم هزاران سال از آن استفاده می کنند. این گیاه با استخراج روغن از دانه های گیاه کرچک ساخته می شود. این دانه ها حاوی آنزیم سمی به نام ریچین هستند. اما فرآیند گرمایش روغن کرچک آن را غیرفعال می کند و باعث می شود روغن را با خیال راحت استفاده کنید.

روغن کرچک معمولاً به عنوان یک ماده فعال در بسیاری از داروها، محصولات مراقبت از پوست و شامپوها استفاده می‌شود. این روغن گیاهی چند منظوره دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و ملین است و فواید زیادی برای سلامتی فراهم می‌کند. بنابراین ادعا می‌شود که در رفع یبوست، ایجاد زایمان و درمان آرتروز کمک می‌کند.

خواص روغن کرچک : یک ملین قدرتمند

شاید یکی از بهترین خواص دارویی برای روغن کرچک به عنوان یک ملین طبیعی باشد. این ماده به عنوان یک داروی مسهل کننده محرک طبقه بندی می شود ، به این معنی که باعث افزایش حرکت ماهیچه هایی می شود که مواد را از طریق روده ها خارج می کنند و به پاکسازی روده ها کمک می کند.

ملین های تحریک کننده به سرعت عمل می کنند و معمولاً برای تسکین یبوست موقتی استفاده می شوند. هنگامی که از طریق خوراکی مصرف می شود ، روغن کرچک در روده کوچک شکسته می شود و اسید ریچینولیک اسید اصلی چربی موجود در روغن کرچک را آزاد می کند. سپس اسید ریکینولیک توسط روده جذب می شود و باعث تحریک یک اثر ملین قوی می شود.

آرتروز را درمان کنید

روغن کرچک باعث کاهش التهاب می‌شود. اسید ریسینولئیک موجود در آن دارای خاصیت ضد درد و ضد التهابی عالی است. کاربرد موضعی این اسید اثر ضد التهابی مشخصی را نشان داد.

مطالعه دیگر نشان داد که روغن کرچک می‌تواند برای درمان آرتروز اولیه زانو به طور موثر مورد استفاده قرار گیرد. در افراد مبتلا به آرتروز ، با استفاده از کپسول روغن کرچک سه بار به مدت چهار روزهفته بهبود علائم خود را مشاهده نمودند. استفاده از روغن کرچک برای درمان آرتروز کاملاً ساده است. می‌توانید آن را به صورت موضعی استفاده کنید یا از یک بسته روغن کرچک استفاده کنید.

خواص روغن کرچک : یک مرطوب کننده طبیعی

روغن کرچک سرشار از اسید ریچینولی ، یک اسید چرب اشباع نشده است . این نوع چربی ها به عنوان رقیق کننده عمل می کنند و می توان از آنها برای مرطوب کردن پوست استفاده کرد. رطوبت گیرها با جلوگیری از حدررفتن آب از طریق لایه بیرونی پوست ، رطوبت را حفظ می کنند.

روغن کرچک اغلب در مواد آرایشی برای تقویت هیدراتاسیون مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب به محصولاتی مانند لوسیون و پاک کننده های آرایش اضافه می شود.

ورم مفاصل کف پا را درمان کنید

ورم کف پا شامل التهاب بافت ضخیمی است که از پایین پای شما عبور می‌کند ، استخوان پاشنه پا را به انگشتان پا متصل می‌کند. در یک مطالعه ، روغن کرچک تسکین زیادی به بیمارانی که با خار پاشنه کف پا کار می‌کنند ارائه داد. خار پاشنه کف پا یک بیماری مرتبط با ورم کف پا است.

خواص روغن کرچک: آکنه را کاهش می دهد

آکنه یک بیماری پوستی است که می تواند باعث ایجاد جوش های سرسیاه ، جوش های پر از چرک و برجستگی های بزرگ و دردناک روی صورت و بدن شود. آکنه شایع ترین مشکل در نوجوانان و بزرگسالان است و می تواند بر عزت نفس تأثیر منفی بگذارد.

روغن کرچک دارای چندین ویژگی است که ممکن است به کاهش علائم آکنه کمک کند. تصور می شود التهاب عاملی در رشد و شدت آکنه است ، بنابراین استفاده از روغن کرچک روی پوست ممکن است به کاهش علائم مرتبط با التهاب کمک کند.

به تأخیر در علائم پیری کمک کنید

اگرچه این روغن خواصی دارد که علائم پیری را به تأخیر می‌اندازد (مانند چین و چروک)، اما هیچ مدرک مستقیمی در این مورد وجود ندارد. ما می‌دانیم که روغن با التهاب مبارزه می‌کند. این می‌تواند به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک کند که پیری را تسریع می‌کنند.

ممکن است از روغن زیر چشم، اطراف دهان، پیشانی و چانه و خط گردن استفاده کنید. صبح این مناطق را بشویید و یک قطره روغن کرچک بزنید. به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید حدود 20دقیقه روی آن بماند. با آب معمولی بشویید. سپس می‌توانید برنامه منظم مراقبت از پوست خود را پیگیری کنید. اما مراقب واکنش‌های پوستی باشید. اینها ممکن است شامل خارش ، قرمزی و تورم باشد.

اگزما را درمان کنید

می‌توانید روغن را قبل از خواب به مناطق آسیب دیده بمالید و بگذارید یک شب جذب بدن شود. ظاهراً روغن پوست را مرطوب می‌کند.

زگیل های تناسلی را درمان کنید

شواهد حکایتی نشان می‌دهد که استفاده از روغن کرچک روی زگیل هر روز می‌تواند به ریزش آن کمک کند. علاوه بر این، می‌توانید یک برش نازک سیر نیز بمالید و آن را در محل خود بچسبانید. این ممکن است بیشتر به زگیل کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =