روسیه: آمریکا در مقام داعیه رهبری جهانی نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: آمریکا در مقام داعیه رهبری جهانی از جمله در عرصه دموکراسی قرار ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه اول تلویزیون سراسری روسیه بیان کرد: بنظرم هر کشور،  ملت و رهبری که از سوی مردم کشور خود برگزیده می‌شود باید به مسائل داخلی کشور خود بپردازد.  

وی افزود: اگر در شرایط کنونی حکومت ایده آلی در جهان از نظر مطابقت آن با معیارهای عالی پیدا شود، آن کشور می‌توانست به کشورهای دیگر بیاموزد. اما آمریکا حتی در مسائلی همچون دموکراسی نزدیک به مقام رهبری جهانی قرار ندارد.  

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: به همین دلیل آمریکا باید به مسائل داخلی خود بپردازد و ما نیز باید به حل مشکلات خود بپردازیم.  

آمریکا که با مشکلات زیاد داخلی در حوزه‌هایی همچون حقوق بشر و دموکراسی مواجه است دائما به بهانه دفاع از عرصه‌های مختلف به مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر می‌پردازد و هر ساله نیز گزارش‌هایی در مورد وضع حقوق بشر و دموکراسی در کشورهای مختلف منتشر می‌کند.  

 خروج آمریکا و غرب از افغانستان ننگین بود

 سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: نیروهای آمریکایی نتوانستند با شایستگی از افغانستان خارج شوند و آنچه آمریکا و غرب در خروج از افغانستان نشان داد، ننگین و شرم آور بود.  

زاخارووا با بیان اینکه ما در افغانستان شاهد فروپاشی (حکومت) بودیم، تاکید کرد: این وضعیت با کوتاهی و تقصیر غرب بروز کرده و شاهد پدیده‌ای بسیار شرم آور هستیم.  

وی تصریح کرد: غرب می‌داند که از عهده فاجعه مرتبط با وضعیت افغانستان بدون مشارکت روسیه برنمی‌آید.   

نیروهای طالبان چندی پیش کنترل کابل را بدون مقاومت خاصی از سوی ارتش افغانستان و نیروهای بین الملل به دست گرفتند و ظرف چند ساعت این شهر را تصرف کردند.

آمریکا در انتخابات دوما مداخله می‌کند

زاخارووا در ادامه سخنان خود به مداخله آمریکا در انتخابات دومای روسیه و وجود شواهد انکارناپذیر در این زمینه اشاره کرد.

وی افزود: ما در این مورد در همه جا فریاد نمی‌کشیم و از آن بهره برداری تبلیغاتی نمی‌کنیم.   

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطر نشان کرد که روسیه همانند آمریکا که در مورد مشابهی به گونه دیگری رفتار کرده است اقدام نکرد و با احضار سفیر آمریکا در مسکو به وزارت خارجه روسیه، شواهد انکارناپذیر از مداخله این کشور در انتخابات دوما را ارائه کرد.  

روسیه قصد دارد از فردا جمعه  (۱۷ تا ۱۹ سپتامبر) انتخابات پارلمانی برگزار کند و از ناظران چندین کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران برای نظارت بر این انتخابات دعوت کرده است. با این وجود، وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شده است که "نظارت آزاد و معتبر بر انتخابات روسیه غیر ممکن است. "

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1111363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =