شورای شهر در هفته‌ای که گذشت / درآمد ۱۶۰۰ میلیاردی دولت از جریمه‌های رانندگی تا بیمه تکمیلی تاکسیران‌ها

شورا در هفته‌ای که گذشت تصمیمات متعددی داشت که در این گزارش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، ششمین دوره شورای شهر تهران متشکل از شش کمیسیون با عنوان‌های برنامه و بودجه، سلامت و محیط زیست، شهرسازی، عمران و حمل و نقل، فرهنگی و اجتماعی و نظارت و حقوقی کار خود را آغاز کرده و در این گزارش نگاهی داریم به جدیدترین تصمیمات شورا که در ادامه می‌خوانید.

محله‌گردی اعضای شورای شهر

اول هفته با محله‌گردی اعضای شورا آغاز شد. حبیب کاشانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه سری به منطقه ۱۶ تهران زد. شهردار منطقه ۱۶ در این دیدار از نماینده شورا خواست که زمان صدور پروانه ساختمان را کاهش دهد و همچنین پورنصر و کاشانی درخصوص احداث تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید تندگویان صحبت کردند. جمع آوری دکلهای برق فشار قوی، نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از دیگر موضوعاتی که در این دیدار مطرح شد.

ناصر امانی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه هم به منطقه ۱۸ رفت. بررسی نیمه‌کار بودن پروژه بزرگراه شهید بروجردی بعد از ۲۵ سال از مواردی بود که امانی در مورد آن صحبت کرد. بوی نامطلوب سطل‌های زباله و رسوب لجن در کف جوی آب، حضور معتادان در حاشیه بزرگراه و سرقت و دزدی کابل‌های مخابرات و ساخت پارکینگی برای کامیون‌ها موارد مطرح شده در این بازدید بودند که امانی قول رسیدگی به آن‌ها را داد.

تصمیمات محیط زیستی شورا

پیرهادی؛ عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست هم جلسه‌ای داشت که بحث مدیریت پسماند، اجرای ناقص طرح کاپ، کمبود روشنایی پارک‌ها و بوستانها، کمبود سرانه فضای سبز در برخی مناطق از جمله مسائلی بودند که توسط رابطین مناطق و معتمدین محلات مطرح شدند. یزدانی معاون خدمات شهری هم که در جلسه حضور داشت قول اجرایی شدن موضوعات را عنوان کرد.

پیرهادی عنوان کرد: بالغ‌ بر ۷۰ درصد تماس‌های ۱۳۷ در حوزه خدمات شهری است. بنابراین موضوع تحلیل پیام‌های ۱۳۷ جهت رفع اساسی مشکلات مطرح شده توسط شهروندان بسیار مهم است. به همین دلیل موضوع تحلیل پیام های این سامانه باید با جدیت انجام شود و این اقدام به گونه‌ای انجام گردد که گویا پیام ها را شهردار تهران ارسال کرده است. یعنی هیچ تفاوتی در انجام پیام‌های ارسالی از سوی شهروندان و مسئولان ارشد شهری وجود نداشته باشد.

۱۶۰۰ میلیارد تومان جریمه رانندگی سال گذشته در تهران

جلسه هم‌اندیشی شورا با حضور سردار رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از دیگر رویدادهای هفته بود. در این جلسه عنوان شد که ۱۶۰۰ میلیارد تومان مبلغ جریمه راهنمایی و رانندگی سال گذشته در تهران بوده که به خزانه دولت واریز شده است و طبق قانون باید ۶۰  درصد آن به شهرداری تهران پرداخت می‌شد که سردار رحیمی عنوان کردند که پرداخت نشده است. سردار رحیمی همچنین از کمبود ۱۲۰ کلانتری در تهران و  حضور ۳۹۰ هزار معتاد در سطح شهر تهران که ۲۰ هزار نفر از آن‌ها متجاهر هستند؛ یعنی افرادی هستند که در خیابان‌ها، پارک و معابر عمومی تردد می‌کنند، خبر داد.

سیداحمد علوی؛ عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی هم در هفته‌ای که پشت‌سر گذاشتیم به منزل وحید نوری، جودوکار طلایی ایران در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو رفت و از او تقدیر کرد.

میثم مظفر نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه هم راهی فرودگاه مهرآباد شد و قول رسیدگی به موضوع جریمه شدن تاکسی‎‌های پلاک «ع» در درون شهر را داد.

اواسط هم به برگزاری دوازدهمین جلسه شورا اختصاص داشت. موارد مطرح شده در این جلسه شامل لایحه دو فوریتی اصلاحیه "مصوبه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران که مربوط به ارائه تخفیف به مودیانی است که به صورت نقدی و یکجا عوارض شهرسازی خود را پرداخت می‌کنند و اصلاحیه لایحه مصوبه شهرسازی که براساس آن قرار است تخفیفی برای شهروندان لحاظ شود، بودند.

بیمه تکمیلی، عمر و حوادث برای تاکسیران‌ها

حبیب‌ کاشانی هم خبر داد که موضوع بیمه تکمیلی تاکسیرانان، بیمه عمر و حوادث رانندگی ۳۱ شهریور سال جاری به نتیجه می‌رسد و عنوان کرد که یک قراداد طویل مدت سازمان تاکسیرانی با شرکت هاتف شهر در حال انعقاد است که  پیش نویس آن  تهیه شده اما سهم مالی و معیشت راننده‌ها و موارد فنی به صورت شفاف مشخص نشده است. 

از دیگر تصمیمات شورا اختصاص ۶۰ میلیارد ریال از محل ردیف‌های اعتبارات پیش‌بینی نشده برای شهرداری تهران به منظور مشارکت در برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) بود.

پایان هفته شورا هم به برنامه‌ریزی برای اختصاص جلساتی درخصوص بررسی مدل‌های مختلف سرمایه‌گذاری و استفاده از بخش خصوصی برای توسعه حمل و نقل شهری اختصاص داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =