107 موکب دانشجویی در اربعین برپا می‌شود

معاون فرهنگ‌سازی سازمان بسیج دانشجویی خبر داد: 107 موکب دانشجویی با هدف خدمت‌رسانی به زائران در ایران و عراق برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی تعداد زیادی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور با هماهنگی سازمان بسیج دانشجویی برای برپایی موکب‌های عزداری آماده می‌شوند. علاوه بر موکب‌های دانشجویی که برپا می‌شود، تعداد محدودی از دانشجویان نیز به مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند که البته باید شرایط خاصی داشته باشند.

در این ارتباط محسن جهانی در گفت‌وگو با ایسکانیوز از برپایی 107 موکب دانشجویی خبر داد و گفت: امسال با توجه به قوانین عراق، تقریبا 80 درصد موکب‌های دانشجویی در کشور برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی و اعزام تعداد اندک زائرین به مراسم پیاده‌روی اربعین در عراق، بیشتر برنامه‌های سازمان بسیج دانشجویی و دفاتر بسیج در دانشگاه‌ها معطوف به داخل کشور است.

معاون فرهنگ‌سازی سازمان بسیج دانشجویی درباره اعزام دانشجویان به مراسم پیاده‌روی اربعین بیان کرد: امسال کمتر از 1000 نفر از دانشجویان به کشور عراق اعزام خواهند شد. این دانشجویان باید حتما 2 دُز واکسن خود را زده باشند. 

وی در پاسخ به این پرسش که برای اعزام دانشجویان چه ویژگی‌هایی در نظر گرفته‌ شده، گفت: این دانشجویان که با عنوان «سفیران دانشجویی» از مسئولان موکب‌های دانشجویی در سال‌های پیش بوده‌اند یا امسال قرار است به صورت محدود در شهر کربلا و نجف یا مسیر پیاده‌روی موکب برپا کنند. 

جهانی ادامه داد: سازمان بسیج دانشجویی برای اعزام دانشجویان به مراسم پیاده‌روی و برپایی موکب‌های دانشجویی برای خدمت، با سازمان بازسازی عتبات هماهنگی و همکاری دارد. 

معاون فرهنگ‌سازی سازمان بسیج دانشجویی با تاکید به اینکه بیشتر برنامه‌ها برای اربعین در قالب «اربعین خدمت» خلاصه می‌شود، گفت: بسیج دانشجویی موکب‌هایی را در سراسر کشور برای خدمت‌رسانی پزشکی و درمانی و پذیرایی از زائران و مردم برپا می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی - اجتماعی بسیج دانشجویی درباره واقعه عاشورا و مراسم اربعین عنوان کرد: این برنامه‌ها با عنوان «جاماندگان اربعین» برگزار می‌شود. برنامه‌های فرهنگی-اجتماعی در قالب ساخت و انتشار کلیپ‌های کوتاه با موضوع عاشورا و اربعین و برپایی مراسمات عزاداری خیابانی است. 

جهانی مطرح کرد: موکب‌های دانشجویی که متعلق به بسیج دانشگاه‌ها است، بیشتر در میادین اصلی تهران و سایر شهرها برپا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111420

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =