بازگرداندن ۳۰۰ زائر اربعین از مرز مهران

فرماندار مهران گفت: در هفته گذشته از ورود ۳۰۰ زائر اربعین به مرز مهران ممانعت شده و ۲۰۰ نفر دیگر که در نزدیکی مرز بودند از حرکت خود منصرف شدند. به مهمانسراها نیز تاکید شده که از پذیرش زائران اجتناب کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، مجید کاکی در ایلام با بیان اینکه ۳۰۰ زائر اربعین حسینی در طول هفت روز گذشته از ورود آنان به مرز مهران و عزیمت به کشور عراق ممانعت شده گفت: ۲۰۰ نفر دیگر از زائران عتبات عالیات که در نزدیکی و حواشی شهر مهران در حال حرکت به سمت مرز بودند اقناع شده و از ادامه حرکت خود به مرز منصرف و تصمیم با بازگشت گرفتند.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های نظامی و مرزبانی و سایر دستگاه‌های متولی برای جلوگیری و ممانعت از ورود زائران آماده هستند؛ از مجموع ۳۰۰ زائر عودت داده شده تاکنون، ۲۴ نفر آنان مربوط به ۲۴ ساعت اخیر است.

فرماندار مهران گفت: برای اجرای قانون منع ورود زائران اربعین به مرز مهران به تمامی مهمانسراها تاکید شده که از پذیرش و ارائه خدمات رفاهی به زائران اجتناب کنند و تمامی زوار اربعین حسینی پس از رسیدن به پایانه، بلافاصله توسط اتوبوس‌ها مشخص شده راهی شهرهای محل سکونت خود می‌شوند و به رانندگان نیز تاکید می‌شود که از مسیر کمربندی حرکت کنند.

وی ادامه داد: پس از ورود زائران از مرز با استقرار اکیپی از دانشگاه علوم پزشکی از تمامی زوار تست کرونا گرفته می‌شود و هر زائری که مبتلا باشد با وسایل نقلیه مجزا و جدا از سایر زوار به شهر محل سکونت خود ارجاع داده می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1111444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =