بسیج دانشجویی واحد علوم‌وتحقیقات منازل سیل‌زده لرستان را بازسازی می‌کند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: بازسازی منازل روستاهای سیل‌زده لرستان در قالب فعالیت‌های جهادی موکب دانشجویی این دانشگاه انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه  دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، چند سالی است که موکب دانشجویان امت محمد(ص) بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در مسیر پیاده‌روی اربعین در کشور عراق برپا می‌شود؛ اما امسال نیز مانند سال گذشته، این موکب قصد دارد با توجه به برگزاری محدود مراسم پیاده‌روی اربعین، فعالیت‌های جهادی انجام دهد.

محمدمسعود جبارپور در گفت‌وگو با ایسکانیوز از برپایی موکب دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در روستای برفیان استان لرستان خبر داد و گفت: این موکب، در 2 محور فرهنگی و سازندگی-عمرانی فعالیت جهادی دارد.

وی درباره کمک‌رسانی به مردم روستاهای محروم استان لرستان بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از منازل مسکونی و ساختمان‌های روستاهای سیل زده این استان، نیمه کاره‌ رها شده است. قصد داریم این ساختمان‌ها را تکمیل یا بازسازی کنیم. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات درباره تعداد دانشجویان حاضر در اردوی جهادی لرستان مطرح کرد:  در این اردو 15 دانشجوی پسر در حوزه عمرانی خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی موکب بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: بازسازی مراسم پیاده‌روی اربعین برای افرادی که از این مراسم جا مانده‌اند یا تا کنون در این مراسم شرکت نکرده‌اند، با استفاده از هنرهای تصویری و دیجیتال این مراسم نمایش داده شود.

جبارپور با اشاره به اینکه موکب دانشجویی به مدت پنج روز در لرستان فعالیت دارد، گفت: همچنین حسینیه سیار و ایستگاه صلواتی در روستاهای محروم لرستان راه‌اندازی خواهد شد.

این دانشجوی دانشگاه علوم و تحقیقات افزود: با توجه به محدودیت‌های کرونایی و اعمال قوانین سخت‌گیرانه کشور عراق، امسال بسیج دانشجویی علوم و تحقیقات اجازه برپایی موکب دانشجویی امت محمد(ص) را در مسیر پیاده‌روی اربعین ندارد.

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات صدور برپایی موکب در عراق  از سازمان بسیج دانشجویی پیگیری کرده؛ اما متاسفانه تا کنون به نتیجه نرسیده است.

جبارپور درباره تعداد دانشجویان اعزامی از دانشگاه علوم و تحقیقات به مراسم پیاده‌روی اربعین مطرح کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات طبق سال‌های گذشته، 35 سهمیه برای اعزام دانشجویان به مراسم اربعین دارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات مطرح کرد: بسیج دانشجویی علوم و تحقیقات تعدادی از دانشجویان که دو دُز واکسن خود را دریافت کرده‌اند، را به سازمان بسیج دانشجویی و سازمان بازسازی عتبات معرفی کرده؛ اما تصمیم نهایی برای اعزام این دانشجویان بر عهده سازمان بازسازی عتبات است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =