آمار کرونا در جهان / شمار مبتلایان از ۲۲۸ میلیون نفر گذشت

بر اساس جدیدترین آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تاکنون به بیش از ۲۲۸ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، بر اساس تازه‌ترین آمار سایت ورلد میترز، تعداد مبتلایان به کرونا در جهان به ۲۲۸ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۷۵۲ نفر و قربانیان این بیماری در جهان به رقم ۴ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۳۱۱ نفر رسید.

طبق این آمار، آمریکا تا کنون ۴۲ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۹۸۲ بیمار کرونایی را شناسایی و ثبت کرده است که از این تعداد ۶۸۸ هزار و ۷۷۶ نفر جان خود را از دست داده اند. در شبانه روز گذشته در این کشور ۱۵۷ هزار و ۱۶۸ نفر به کرونا مبتلا شدند و ۲ هزار و ۱۸ نفر هم جان باختند.

در هند، ۳۳ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۵۲۲ بیمار کرونایی ثبت شده است و ۴۴۴ هزار و ۲۷۸ نفر آن‌ها تا کنون جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند. آمار روزانه کرونا در هند، از ابتلای ۳۴ هزار و ۶۴۹ نفر و فوت ۳۱۸ نفر بر اثر این بیماری حکایت دارد.

در برزیل، سومین کشور آلوده جهان از نظر شیوع کرونا، ۲۱ میلیون و ۶۹ هزار و ۱۷ بیمار مبتلا به کرونا و فوت ۵۸۹ هزار و ۲۷۷ نفر بر اثر این بیماری ثبت شده است. در شبانه روز گذشته در این کشور، ۳۴ هزار و ۴۰۷ نفر به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۶۳۷ نفر جان باختند.

انگلیس ۷ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۶۵۰ بیمار کرونایی را ثبت کرده است که ۱۳۴ هزار و ۸۰۵ نفر آن‌ها تا کنون جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند. ۲۶ هزار و ۷۹۱ نفر هم در شبانه روز گذشته در این کشور به کرونا مبتلا شدند و ۱۵۸ نفر فوت کردند.

در روسیه، آمار ابتلا به کرونا ۷ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۵۲۰ نفر و فوتی‌های این بیماری ۱۹۵ هزار و ۸۳۵ نفر اعلام شده است. آمار روزانه کرونا در این کشور، ۱۹ هزار و ۵۹۴ مبتلای جدید و ۷۹۴ فوتی است.

فرانسه تا کنون آمار ابتلای ۶ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۷۳۲ نفر و فوت ۱۱۵ هزار و ۸۹۴ نفر را ثبت کرده است و در شبانه روز گذشته در این کشور ۸ هزار و ۱۲۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد که از این تعداد ۶۵ نفر جان خود را از دست دادند.

ایران ۵ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۴۰۸ بیمار کرونایی و فوت ۱۱۶ هزار و ۷۲ نفر بر اثر این بیماری را ثبت کرده است. در شبانه روز گذشته در ایران ۱۸ هزار و ۲۱ نفر به کرونا مبتلا شدند و ۴۵۳ نفر جان باختند.

در ایتالیا، ۴ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۱۴۷ بیمار کرونایی ثبت شده است و ۱۳۰ هزار و ۱۸۳ نفر هم تا کنون جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند. آمار روزانه کرونا در ایتالیا از ابتلای ۵ هزار و ۱۰۹ نفر و فوت ۵۲ نفر حکایت دارد.

در آلمان، آمار ۴ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۱۳۸ بیمار کرونایی و فوت ۹۳ هزار و ۴۳۴ نفر ثبت شده است. در شبانه روز گذشته در این کشور ۱۱ هزار و ۸۷۵ بیمار جدید شناسایی شد و ۵۷ نفر هم در این مدت جان خود را از دست دادند.

کرونا

آمار واکسیناسیون این کشورها به شرح زیر است:

در آمریکا ۵۴ درصد مردم با دو دوز واکسن و ۶۴ درصد یک دوز واکسینه شده اند. در هند، به ۱۴ درصد مردم دو دوز و به ۴۳ درصد یک دوز واکسن تزریق شده است. برزیل ۳۶ درصد مردم خود را با دو دوز و ۶۸ درصد را با یک دوز واکسینه کرده است.

در انگلیس ۶۶ درصد مردم دو دوز و ۷۳ درصد یک دوز واکسن دریافت کرده اند. روسیه ۲۸ درصد مردم خود را با دو دوز و ۳۲ درصد را با یک دوز واکسینه کرده است. در فرانسه ۶۴ درصد مردم کاملا واکسینه شده اند و ۷۴ درصد هم یک دوز واکسن دریافت کرده اند.

آمار واکسیناسیون ایران نشان می‌دهد در این کشور ۱۵ درصد مردم دو دوز واکسن و ۲۸ درصد یک دوز واکسن دریافت کرده اند.

در ایتالیا به ۶۵ درصد مردم دو دوز واکسن و به ۷۳ درصد یک دوز واکسن تزریق شده است. در آلمان هم ۶۳ درصد مردم دو دوز واکسن و ۶۷ درصد یک دوز واکسن دریافت کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1111463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =