آزادسازی بیش از سه هزار کیلومتر مربع از خاک یمن در طول سه ماه

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در طول سه ماه گذشته ۳۲۹۰ کیلومتر مربع در دو استان این کشور را از اشغال ائتلاف سعودی و متحدانش آزاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، نیروهای دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) در ماههای گذشته با ادامه پیشروی‌های میدانی مساحت قابل توجه‌ای را در دو استان مأب و البیضاء به کنترل خود در آوردند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن هفته پیش از آزادسازی دو شهرستان « مجزر» و «رغوان» به مساحت ۱۶۰۰ کیلومتر مربع خبر داد. چند روز پیش از آن نیز دو شهرستان «رحبه» و «ماهلیه» با ۱۲۰۰ کیلومتر مربع به دست نیروهای صنعاء افتاد تا مجموع مساحتی که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در دو عملیات از استان مأرب آزاد کردند به ۲۸۰۰ کیلومتر مربع برسد.

با این حال دولت صنعاء هنوز گزارش برخی عملیات‌های خود را اعلام نکرده است. از آن جمله می‌توان به عملیات آزادسازی شهرستان «صرواح» اشاره کرد که بزرگترین شهرستان استان مأرب به شمار می‌رود.

در سه ماه گذشته نیروهای ارتش و انصارالله یمن در استان البیضاء نیز پیشروی قابل توجه‌ای داشتند به طوری که ۴۸۰ کیلومتر مربع را در ان استان در دو عملیات آزاد کردند. ۱۰۰ کیلومتر مربع در مناطق الزاهر و الصومعه و ۳۹۰ کیلومتر مربع در شهرستان‌های ناطع و نعمان به دست نیروهای دولت صنعاء افتاد.

از این رو کل مساحتی که طبق گزارش‌های دولت نجات ملی در سه ماه گذشته آزاد شده ۳۲۹۰ کیلومتر مربع است، یعنی هر دو روز ۳۶ کیلومتر مربع از اشغال ائتلاف سعودی در آمده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1111502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =