ایران و روسیه بر همکاری های بانکی تاکید کردند

نهمین نشست کارگروه همکاری های مالی و بانکی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در محل اقامت سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار و دو طرف بر ادامه و توسعه همکاری ها تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، در این نشست که معاونین بانک های مرکزی دو کشور و همچنین نمایندگان و مدیران ارشد بانک های تجاری منتخب و کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند موضوعات مربوط به اتصال پیام رسان های مالی بانک های مرکزی برای استفاده هرچه بیشتر از ارزهای ملی در مبادلات تجاری و تسویه حساب های مالی، همکاری های کارگزاری، تسهیلات بانکی برای شرکت های کوچک و متوسط، دانشجویان و گردشگران و همچنین توسعه همکاری های کارگزاری در سطح کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

امضا نقشه راه همکاری بانکی دو کشور برای سال2022

در این نشست که با هماهنگی بخش اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد،   علاوه بر تنطیم تفاهم نامه پایانی اجلاس مذکور، نقشه راه همکاری های مالی و بانکی برای سال ۲۰۲۲ به امضا رسید.

 کاظم جلالی  سفیر جمهوری اسلامی ایران در این نشست ضمن تشریح و تبیین شرایط جاری و روند رو به رشد همکاری های فیمابین در همه حوزه ها، بر تسهیل همکاری های بانکی و مالی به منظور توسعه مراودات تجاری و بازرگانی تاکید کرد.

نشست هم اندیشی تجار و فعالین اقتصادی ایرانی در حوزه فدراسیون روسیه نیز با هیات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مسکو در محل اقامت سفیر کشورمان در مسکو برگزار شد.

تاکید ایران و روسیه بر همکاری های بانکی

در این جلسه با حضور  پناهی معاون ارزی بانک مرکزی و هیات همراه ضمن مرور شرایط جاری حاکم بر فعالیت های تجاری و بازرگانی تجار ایرانی، مهمترین موضوعات و مسائل و موانع در حوزه های مالی و بانکی  تسویه حساب ها، نرخ تسعیر ارزهای ملی دو کشور  و نیز مسائل ساختاری، اداری و گمرکی  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست، کاظم جلالی سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه نیز بر پیگیری رفع موانع و مشکلات فعالین اقتصادی و تجار ایرانی، به عنوان یک اولویت تاکید کرد.

تاکید ایران و روسیه بر همکاری های بانکی

هم اکنون شعبه های میربیزنس بانک وابسته به بانک ملی ایران در روسیه برای تسهیل فعالیت های اقتصادی تجار ایرانی و روسی فعال است.  

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1111525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =