وضعیت ناگوار مهاجران در آمریکا

مقام‌های اداره گمرک و مرزبانی آمریکا بیش از ۱۰ هزار مهاجر را که بیشتر آنها اهل هائیتی هستند، زیر پل تگزاس نگهداری می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از رویترز، تا روز جمعه بیش از 10 هزار مهاجر که اکثر آنها اهل هائیتی هستند، توسط مقام های مرزبانی آمریکا زیر پل تگزاس نگهداری شده‌اند. پر شدن ظرفیت محل اسکان و نگهداری مهاجران علت اصلی این اقدام مقام های امریکایی بوده است.

بر اساس این گزارش، مهاجرانی که اکثر آنها از هائیتی به امید رسیدن به مرزهای امریکا این سفر خطرناک را آغاز کرده‌اند، زیر یک پل در شهر "دل ریو" در نزدیکی مرز آمریکا و مکزیک نگهداری می شوند.

مقام های آمریکایی گفته‌اند که علت نگهداری مهاجران در این مکان، پر شدن ظرفیت محل های اسکان مهاجران و پناهجویان خارجی است.

پس از ورود بیش از 10 هزار مهاجر غیرقانونی به این شهر مرزی تگزاس، شهردار دل ریو روز جمعه وضعیت فوق ‌العاده اعلام کرده است.

مقام های مرزی آمریکا اعلام کردند که در پی ورود مهاجران اهل هائیتی، گذرگاه مرزی دل ریو را مسدود می کنند. بسیاری از مهاجران در زیر پل تحت کنترل گمرک و مرزبانی ایالات‌متحده (CBP) در انتظار رسیدگی به وضعیت خود هستند.

بسیاری از مردم هائیتی پس از زلزله مهیب و مرگبار و آشوب ‌های سیاسی در حال عزیمت به سوی مرزهای آمریکا هستند.

حدود دو ماه قبل رئیس ‌جمهور هائیتی توسط چند مزدور آمریکایی ترور شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1111537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =